Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Seriøst folkens, kjøper dere det argumentet? Det er holdningene i arbeidslivet som må endres. Tror dere virkelig at kvinner vil bli mer likestilt ved at hun MÅ ta 4 mnd perm og pappaen MÅ gjøre det samme? Likestillingsporblemene i arbeidslivet er ikke avhenig av det ene eller de to årene mor er i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Mangelen på "likestilling" i arbeidslivet stikker selvfølgelig dypere enn fødselspermisjon, men det høres jo himla pent ut å si "Vi kan løse problemene med manglende likestilling i arb.livet - det er bare å dele fødselpermisjonene likt på mor og far!". Er det frihet under tvang - eller tvang under dekke av frihet? Jeg regner med at endel går på ansvar i hjemmet: Ved å gjøre det til en dagligdags sak at far tar like mye ansvar hjemme som mor, gjør man det mindre lukrativt å ansette en mann framfor en dame - for arbeidsgiverene er inneforstått med at syke snørrunger ikke er forbeholdt mor. Dersom arbeidsgivere vet at en mann ikke er så mye mer "stabil arbeidskraft" enn en kvinne, kan det bidra til å utjevne forskjeller. Jeg sier ikke at jeg er for en tredeling av permisjonen, men at jeg ihvertfall kan forsøke å skjønne tankegangen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Enig med HI. Kvinner i fruktbar alder kan til en viss grad bli mindre attraktive for små private bedrifter, men jobber er det da nok av! Dessuten tror jeg ikke kvinner blir mer attraktive fordi de blir borte 2 mnd mindre enn tidligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå