Gå til innhold

En typisk Dib ukesmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag: Fiskeboller i hvit saus, pepsi max

Tirsdag: Ostescnitzel med grønnsaksblanding og pommes frites, pepsi max

Onsdag: Grillkylling og posepotetmos, ostesmørbrød til kvelds, pepsi max

Torsdag: Fiskegrateng med poteter og smeltet smør, pepsi max

Fredag: Kylling med ris og sursøt saus (fra glass), pepsi max

Lørdag: Biff med bærnè, potetgull med holidaydip og smågodt, pepsi max

Søndag: Poselapskaus med pølser, gelè og vaniljesaus til dessert, pepsi max

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en har jo ikke tid til annet, når en skal DIBBE i tillegg;)

Skrevet

Hehe, når jeg leste den listen der følte jeg meg plutselig som en ordentlig, superflink husmor:) Takker og bukker, hehe:)

Skrevet

hehehe

Du glemte fiskepinnene!

Skrevet

Ærlig talt! Vi har da taco og pizza også, glem ikke det!

Skrevet

Den menyen er da pokker meg bedre enn det mange stapper i ungene sine, bortsett fra alt snopet,da.

Er mange som er for late eller "travle" til engang å gidde varm mat hver dag. Selv fikk jeg mye fiskeboller i hvit saus, grillkylling og ris da jeg vokste opp... endte opp sunn og frisk likevel, jeg.

Jippi, en annen ting å skape Bim-hysteri om...

Skrevet

*grøss*

Jeg er veldig glad for at jeg ikke spiser sånn mat.

Skrevet

Er sunt kosthold et hysteri?

Bilen skal være perfekt, huset skal ha det beste interiør, vi skal bruke de beste kremer og sminke, kun gode og slitesterke klær.

Men mat som er kroppens næring og som barna skal vokse og utvikle seg av, det skal vi bare gi en lang faen i?

Er det rart det er mye kreft, allergi osv sier nå jeg.

Skrevet

Vet du, man trenger ikke varm mat hver dag. Det man trenger er næringsrik og sunn mat hver dag.

Skrevet

Sa ikke at sunt koshold er hysteri. Det jeg sier er at grillkylling og fiskeboller ikke er helt grusomt innimellom, og nei, det kommer ikke til å gi ungene kreft og allergi.

Men bare lage mat fra bunnen av hele tiden, aldri sukker eller godsaker, aldri noe lettvint hvis tiden ikke strekker til, DET er hysteri.

Har forresten ikke perfekt bil eller flott interiør eller de beste merkeklærne heller, jeg. Kosthold og kvalitetstid er mye viktigere. Men det er jo noe som heter en mellomting, kanskje? Selv om jeg er fullt klar over at for mange her inne, er det IKKE det... alt er sort/hvitt for mange, ingen gråsoner.

Skrevet

Da tror jeg du tar grundig feil.

Jeg har enda ikke "møtt" en dibber som du beskriver.

Det jeg derimot har "møtt" er slike som har så dårlig samvittighet eller av andre årsaker må svartmale alle som i hvertfall prøver.

Har sett mange kommentarer som "dere perfekte, dere er hysteriske" osv osv. men jeg har aldri sett at noen har kalt seg selv perfekt fordi de prøver å holde en relativ sunn linje. Det er de som ikke gidder som fremstiller de andre som hysteriske og perfekte.

Skrevet

Søt du :) Slutter samtalen her, jeg, før det tar av helt :)

Skrevet

Dette var da jammen ikke det værste jeg har sett! Jeg spiser mye verre enn det selv. Ungen får glass enda, og da jeg har sjømann er det grenser for hva jeg lager til meg selv.

Skrevet

Pepsi max kan jeg ikke utstå, men hva er så ille med den menyen der? Fordi det ikke er laget fra bunnen av?

Enkelte her inne altså. Snobber er dere, som vi ler av i min omgangskrets:)

Skrevet

Uff, kjente igjen litt for mange av de middagene... Heldigvis drikker vi ikke brus, og så og si ikke chips. MÅ bli mer kreativ i matveien!

Skrevet

Hi, kom igjen, fortell oss nå hvordan en ukesmeny SKAL være!

Skrevet

kjente igjen noen middager jeg også, i tilegg har vi spagetti og kjøttdeig, kjøttkaker og poteter, fiskekaker og poteter.. men vi har ikke brus eller snop da.. hva er en pefekt ukesmeny?

Skrevet

jeg kan ikke si jeg kjente meg igjen da... utenom pepsi max, det skal jeg ærlig innrømme å si at det drikkes hver dag her i huset..... AV meg.. gir ikke brus til små barn...

Skrevet

hmmm..hva er så galt med fiskeboller i hvit saus? og hva er galt med kylling??? Hvis det er usunt, så har jeg virkelig misforstått fullstendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...