Gå til innhold

Hvorfor starter de fleste fødsler om natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor det sies at de fleste fødsler starter om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine fødsler startet på dagen

Skrevet

er vel kanskje fordi kroppen slapper mer av..? aner ikke, men skulle nesten tro at det er grunnen..

Skrevet

Ja dette har jeg oxo lut på!!!

Skrevet

ja, dette blei diskutert på forening. Men vi kom ikke frem til noe svar. Er nok kanskje som du over sier, at vi slapper av i kroppen.

Skrevet

pga vi har en biologisk klokke, leste en artikkel om det en gang, og den følger ikke "vår vanlig klokke" husker ikke akkurat hva som utgjode, det, men fødsler, mens o.l får man som regel på natten pga av den..... litt rart..., men selv har bare 1 av mine to fødsler startet på natten, blir spennende å se med den i magen.. :)

Skrevet

Antagelig fordi vi skulle føde i beskyttelsen av mørket den gangen vi var huleboere, altså enklere å gjemme seg unna. Her har bare en av mine tre fødsler starten om natten (morgenkvisten).

Skrevet

Ikke for å sammenligne oss, med kuer altså, hehe.. men min mann er melkebonde, og i fjøset starter de fleste kalvinger på natta.. Når jeg spurte om hvorfor, sa han at det var fordi lyset var av, det var stille i fjøset og kua og hennes kropp finner sin ro og trygghet.. Vi og var vel dyr for lenge siden??

Fra gammalt, når det ikke fantes sykehus, søkte kvinnen ly og ro, gikk gjerne og gjemte seg for å føde.. Trur at kroppen er en supermekanisme og gjør ting når det føles riktig og trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...