Gå til innhold

Generell studiekomptanse... noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hva må jeg ha av fag? Moren min skal ta dette til høsten, og hun trenger bare 3 fag? Hva må jeg ha da? Hun har helse og sosial fra før, og hudpleielinja (eller noe i den duren)...

Jeg har helse og sosial, barne og ungdomsarbeider, helseservicefag og helsesekretær... må jeg da ta samtlige 6 fag da? Skjønner at jeg kanskje ikke skal begi meg ut på dette, siden jeg ikke skjønner opptakskrava engang, men men :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generell studiekometanse er historie, matte, norsk, engelsk, samfunn og naturfag. Hvis de stiller krav til generell studiekompetanse så må du ha dette, for barne og ungdomsarbeider er 2 år vgs og 2 år praksis, er det ikke?

Skrevet

Jeg har helsesekretær utd. og måtte ta alle fagene fordelt på tre dager i uke gjennom et skoleår.

Noen i klassen min hadde tatt barne og ung. arbeider og fullført lærlingtiden og de slapp engelsk..

:)

Skrevet

Jeg har helsesekretær utd. og måtte ta alle fagene fordelt på tre dager i uke gjennom et skoleår.

Noen i klassen min hadde tatt barne og ung. arbeider og fullført lærlingtiden og de slapp engelsk..

:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg har ikke fullført barne og ungdomsarbeider da, kun tatt de 2 årene på vgs...

hm, får sjekke litt nærmere da :) Takk for svar :o)

Skrevet

Jeg har tatt 2 år kokk, men ikke lærlingtid, Jeg slipper sammfunnsfag og engelsk, men må itilleg ha et valgfag.. Det som bestemmer om du trenger valgfag i tillegg er antall uketimer du har fra før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...