Gå til innhold

Når begynte dere med nattavenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med grøt om kvelden da barnet var ca 6 mnd, og da sov ungen hele natten:) Det var vår nattavvenning;)

Skrevet

Nei her snudde vi bare døgnet, vips var natta dagen og dagen natta. men det var kansje ikke det du spurte om?

Er det mat, bleier, smokk, koseklut, bamser du spør om?

Skrevet

Heldig dere var da.. her er det 3 faste måltider + et lite mellommåltid hver dag, men h*n vil absolutt ha mer om natta.. syns jeg ammer ganske ofte.

går ikke mer en hver tredje time hvertfall, av og til mindre.

Skrevet

det er mat jeg tenker på h*n får pupp..

Skrevet

Har det nestn helt likt som din.. skrev faktisk et spm om det for ikke så lenge siden.. håper du får noen svar så jeg også blir litt klokere...

:-)

Skrevet

Ved 9 mnd og da ammet jeg ca.6 ganger på natten.

Skrevet

oj det var myye...

Skrevet

Vi skal begynne nattavvenning nå, og da er junior 9 mnd. Han har for tiden "behov" for et måltid med mme om natten noe vi vil kutte ut i og med at han får nok mat på dag.. og vel så det..

Her går det ca 3-4 timer mellom hvert måltid, og dette er hva han får i løpet av en dag:

frokost: 2 dl grøt

lunsj: brødskiver

middag: middagsglass+ mellom 90-120 med mme

kvelds:2.5 dl grøt

tar gjerne imot gode tips til hvordan andre har gjennomført avvenningen!:)

Skrevet

Ja det ble bare mer og mer så da måtte vi kutte natten tvert. Hun spiste nok på dagen men er veldig glad i mm.

Skrevet

Hun var 6 mnd. Fikk da 3 måltider med fast føde.

Skrevet

Du må bare være streng, og nekte barnet mat om natten. Det finnes ikke behov for nattmat, når de får fast føde. Det er måten å gjøre det på.

At det kan være tøft å være så streng om natten, må en bare tåle. Barnet blir nok sint, forståelig nok, men barnet skal ikke bestemme alt, heller. Tror neppe det hjelper å sette seg ned og ha en fornuftsprat med barnet om dette;)

Ha sengen til barnet inntil deres, for da slipper dere å stå opp for å trøste, og forsikre barnet om at dere er der. Ikke ta barnet opp av sengen. Ikke slå på lyset.

Skrevet

Jo, barnet kan ha behov for påfyll om natten selv om de spiser fast føde. Det er først når de er 10 mnd og har begynt å spise godt med fast føde at de kanskje ikke trenger det mer. Men det er også individuelt!

Babyer har små magesekker og de kan ikke spise så mye om gangen. Dessuten er mye av det de får lettfordøyelig og de trenger måltider oftere. Barnet blir jo ikke sint, men kanskje lei seg.. Pass hvertfall på å gi den vann så du vet det ikke er tørst.

Skrevet

kan jeg ta ham opp og trøste ham i senga mi når jeg nattavvenner, eller skal han ligge i sin seng?

Skrevet

Jeg hadde ikke villet hatt barnet tett ved meg, mens dette står på. Ha heller barnets seng tett inntil din, og hold hånden din nedi barnets seng.

Tror det vil være vanskeligere om barnet ligger nær puppen;)

Skrevet

6 mnd på begge to - ikke nor problem. Da spiste de to måtider på dagtid, og har ikke behov for nattmat.

Skrevet

Jeg la han i egen seng når han var 8,5 mndr å da ble han nattavvent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...