SolstråleneMine<3 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er en jente på 20 fra Bergen som venter mitt første barn i juni. Jeg blir alenemor Noen flere i samme situasjon?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 jeg er snart 22 fra molde. termin i august. blir oxo alene
SolstråleneMine<3 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2009 Blir det for dumt om jeg spør deg om hva du føler om det? Jeg må si jeg er litt bekymret skjønner du, og hadde vært greit å snakke med noen i samme situasjon Ikke direkte bekymret egentlig, men det er masse jeg lurer på hvordan jeg skal klare. Ikke minst alle papirene som må leveres overalt.. Som søknad om utvidet barnetrygd og slikt. Har du kontroll på alt? Hehe..
ble_mamma_6august 09 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 viss du vil kan du sende msn adressen din på pm? så kan vi snakke der?
Miss Honey Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 jeg er 21 år fra stavanger. blir alenemor i begynnelsen av september
pia*fødeklar* Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er ei jente fra molde på 27. har en sønn på snart 3 som jeg er alene med( var alene når han ble født) og venter nr 2 i juni. flyttet fra samboeren min før jul og blir alene med begge barna.
endelig mamma:) Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Hallo:) Jeg tror nok ikke du er alene i den situasjonen. Jeg kommer også til å bli alene med hovedansvaret, men jeg tror det vil gå bra. har familie, venner og jobb som støtter meg, og tror at bf vil stille opp også. Det blir nok tøffere for oss, men jeg tror du vil klarer det:) Har du familie og venner som støtter deg?
endelig mamma:) Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Og et godt råd, ta kontakt med nav. De hjelper deg med å fylle ut de papirene som trengs, og sier når de ulike skjemaene skal fylles ut. Ta kontakt og be om en time med de. Ellers er amathea kjempe greie å ha i den situasjonen. Ta kontakt med de om du ikke har snakket med de allerede. Lykke til:)
SolstråleneMine<3 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2009 Til Spinnvill_augustbaby Jeg bruker aldri msn.. Hehe.. Sikkert litt unormalt, men jeg er så lei Tusen takk for svar og tips, førstefødene1984! Joda, jeg har familie og venner som støtter meg. Min beste venn er også gravid, og det er greit å ha henne og hennes familie også. Så den delen er grei Var bare akkurat de tingene som man må få gjort når man blir alenemor jeg tenkte så masse på. Men det er jo en god begynnelse å snakke med NAV. Jeg har tenkt på det, men bare aldri kommet meg dit Men amathea har jeg faktisk ikke tenkt på, så d var også greit du nevnte
*toppris* Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 ja amathea anbefales! bor selv i bergen, gikk der før og etter jeg fikk min sønn i 2006:) var med ¨på babymassasjen de hadde der:) anbefales på det varmeste:)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 vi alenemødre er tøffere enn toget
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er alenmamma med jenta mi på 18 mnder og venter nr 2 i august, jeg blir alene med begge to:)
endelig mamma:) Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 Amathea er veldig greie, jeg har gått i Bergen. De tar seg veldig god tid til deg, og hjelper deg med hva som trengs. Jeg var veldig usikker når jeg fant ut at jeg var gravid, hadde aldri kommet meg dit jeg er i dag om det ikke var for de. Du kan komme alene, sammen med venner og ta møte med bf. Han kan og få samtale alene. Vi gikk der sammen, og det var utrolig greit. Fikk sagt hva vi egentlig mente. De har også svangerskapskurs for enslige, og nav kommer noen ganger i året for å informere. Jeg går der fortsatt, og er veldig glad for det. Og nav er også utrolig hjelp, skjønner ikke helt hvorfor folk klager på de hele tiden. Men, men. Veldig glad for at du har en venninne som er gravid samtidig, og at du har venner og familie som støtter deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå