Gå til innhold

Hva ligger Hb deres på?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har den pleid og ligge på?? Og har legen reagert om den har dalt nærmere 10 Hb?? Hvilken uke er dere i??

Legen mente at grunnen til at jeg er så trøtt og sliten om dagen er pga lav hb.. Har gått ned gradvist fra 12,9 til nå 10.5 ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger normalt på 14. Men unders svangerskapet nå så har jeg variert litt, fra 13 til 11. Akkurat nå ligger jeg på 12,2. Er i uke 38 +2:0)

Skrevet

min var 10,5 i uke 30 og er ikke målt siden.

Skrevet

Tenkte kanskje jeg skulle ringe legen på mandag og høre om jeg kan ta noe jerntilskudd.. Vet at man ikke skal ta så mye slikt på egen hånd da man kan få for mye av det også.. Men hadde vært greit med litt energi egentlig.. hehe.. =)

Vet at hb kan ligge litt lavere i andre trimester.., men i tredje skal det jo igrunn øke litt.. Men bare gått nedover hos meg..

Skrevet

14,3 ved første prøve

12,1 de 3 neste

11,6 nå sist

Skrevet

Jeg har gått ned fra 12,7 til 10,7. Er faktisk litt trøtt når jeg tenker etter. Tenkte det var normalt når jeg er kommet så langt som jeg er (28+4).

Jeg går bare til jordmor og hun sa at det var veldig vanlig at det gikk litt ned. Gjør ingenting med det nå. Skal til kontroll om 3 uker igjen, får se da.

Skrevet

mitt var på 14.6 i uke 12, og fikk høre det var litt høyt. Men sist jeg var hos jm mente hun det ikke var nødvendig å måle det (var i uke 24 da) men det bør jo ikke være for høyt heller har jeg forstått? ser dere andre har målt det flere ganger, får spørre om en ny prøve neste gang jeg skal til henne da

Skrevet

Måler Hb hver gang jeg er hos legen jeg... Og de siste ukene har den ligget på 11,4... Er 38+4 idag.....

Skrevet

Hos meg har de målt hb ved hver kontroll.. Trodde det var normalt jeg.. Men jeg går kun til legen.., kanskje derfor.. =)

Skrevet

Jeg startet på 12,7 i uke 6, i uke 30 var den 9,7, men fikk da beskjed om at siden den naturlig stiger i 3. trimester kunne jeg slippe å ta jern. I uke 34 var den nede i 9,3 så jeg starta da på jerntabletter.

Skrevet

I uke 6 var den på 14,2, og nå i uke 29 ligger den på 13,6.

Før jeg ble gravid lå den på litt over 16..

Skrevet

Hei.

første gang jordmor sjekket meg var i uke 29,da var den 10,5.Fikk da beskjed om at jeg skulle få en sjangse selv til å få den opp via mat.Spise leverpostei,drikke appelsin juice til.Spise grønne grønnsaker,eks fersk brokkoli.

På kontroll i uke32 var den gått ned til 10,4 då fikk jeg vite at jeg måtte starte med jern. Men er livredd for hemorider, og ville ikke ta jerntabeletter. Så fikk et annet alternativ som heter Floradix(flytende)Tar det sammen med et glass appelsin juice og nå på kontroll i uke 36 hadde den gått opp til11,4:) Men skal fortsette å ta det svangerskapet ut.

Men har ikke spurt hva som er vanlig å ligge på:)

Jeg tar bare den anbefalte dosen om morningen:) Måtte slutte å ta om kvelden siden jeg merket det når jeg skulle på do. Orker ikke hemorider oppå det hele:)

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil er referanseverdien hos kvinner på 11,5 til 13,5, hos menn 12,5 til 14,5. Det er ikke unormalt at den synker til rundt 10. Om man føler seg trøtt, svimmel etc vil være avhening av hva man ligger på til vanlig. Jeg ligger vanligvis på en hb 14,5 og har vært nede i 12,2 nå uten at den kjentes noe uvanlig. Men som sagt dette er høyst individuelt.

Skrevet

Min har pleid å ligge på ca 14. Var 13,4 v/ første kontroll som jeg hadde når jeg var 5+5.

Siste kontroll lå den på 8,5 så nå er det spising av jerntabeletter til den store gullmedalje her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...