Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Har en samboer her hjemme som har tannpine, han har så vondt at han kjefter på meg,selv om han ikke mener dette.. Han har tatt en del smertestillende også,men kan ikke driv å pakke i seg dette hele tiden.. Noen som har noen tips om tannpine?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 gå til tannlegen... (høres ut som dette har pågått en stund) ellers kan han ta en hammer og slå seg på tommelneglen. Da vil han ikke merke smerten i tannen så godt... ellers vet jeg desverre ikke noe...
Soloho Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Legg snus på vondtanna. Det ER ett kjerringråd asså ;o)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Kan no lavær å kom me sånne domme forslag da! Hatt tannpine før du kanskje... ?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Tannlege? Ellers så kan han ta to paracet og to ibux samtidig. De virker bedre sammen, og er ikke farlig å ta sammen:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Ja,skjønner dokker mener at han skal ha seg til tannlegen. Men er jo sinnsykt dyrt å ta på akkuttannlege..
soleia Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Har hatt skikkelig tannverk ein gang. Drog då til tannlegevakten (ved Bergen legevakt) Kan ikkje hugse at det var så veldig dyrt, men må seie at eg hadde vore villig til å betale ganske mykje for den deilige følesen då tannlegen borra opp tanna og verken rann ut. Måtte til min eigen tannlege seinare for å ordne opp , men fekk jo bort den SINNSJUKE verken. Hadde ikkje klart å gå fleire døgn med det eg nei! Vart som nevnt over her anbefalt å kombinere paracet og ibux av tannlegen, men ingenting virka særlig. Så mitt råd er å finne ein vakthavande tannlege. Finnes det ingen kommunal tannlegevakt som ikkje er så dyre? Uansett trur eg de må rekne med at det ryk til ein heil del pengar på tanna, må vel mest sansynleg ei rotfylling til er eg redd. (ikkje vondt, men ganske dyrt) Så all sympati med mannen, og lykke til!
McRabarbragrøt Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Slenger meg på paracet og ibux samtidig, jeg! Men må nok dra til tannlege, det kommer IKKE til å gå bort av seg selv!
Soloho Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 TIl anonym 22.40: Hun spurte etter kjerringråd, og snus er ett kjerringråd for tannpine som faktisk virker! Er ikke noe dumt forslag.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 har også hørt at snus eller tobakk skal hjelpe å legge på. eller kjøp sølvhaiolje på apoteket, smaker ikke godt men det hjelper. har selv en samboer med mye tannverk. kan jo å gå å trekke ut tanna som er plagsom da. det er litt billigere en å fikse på den. vist den ikke er en av tennene foran. å ibux å paracet ville ikke jeg sakt er noen god smertelindring, spessielt ikke for krafdig tannpine, gå da heller til legen å få pinex forte eller parlagin forte. men det er jo forskjell fra folk til folk hvor lite smrtestillende middel de trenger. for meg er det i hvertfall liten hjelp i bare paracetamol.
McRabarbragrøt Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Må slenge på 4-5 aav gangen, da vet du. Og ibuprofen er sterkere enn paracetamol. Da jeg fikk smertestillende på resept av tannlegen en gang var hovedingrediensen 800 mg ibuprofen, det samme som 4 ibux.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 ibuprofen og paracetamol er to vidt forskjellige virkestoffer. To av hver gjør susen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå