trolly Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hvilke ammepute har dere å anbefale? Har hørt at de med kuler ikke er så bra? Og hvilke brystpumpe anbefaler dere? manuell / elektrisk? merke? Takker for svar:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Ikke kjøp babydan sin ammepute i allefall... Ammepute er nok ikke et must! Pumpe kommer an på hvordan du skal bruke den, noe du antageligvis ikke vet før etter fødselen. Avents elekstriske kan også brukes manuellt, den har jeg - og er fornøyd, men har ikke prøvd noen andre, så har ikke grunnlag for å sammenligne!
McRabarbragrøt Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Boppy puter er kjempefine! Er kjempeanvendelig! Jeg vet ikke om de finnes i Norge... men kan jo bestilles! Har aldri hatt behov for brystpumpe... men Medela kommer stortsett ut best i test.
3xMamma :) Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Bruk heller penger på noe annet enn ammepute. Det går like fint med vanlige puter Jeg har avent manuell, men er ikke så fornøyd. Syns den suger for dårlig og for lite. Hadde en gammel en med skikkelig trøkk, men vet ikke hva den het. Det haster ikke med pumpe, se an behovet ditt.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Prøv en ammapute før du kjøper. Jeg har hatt 3 babyer som jeg har ammet, og aldri funnet det komfortabelt å bruke ammepute med noen av dem. Synes det fungerer mye bedre på andre måter. Jeg er veldig fornøyd med Avent sin eletriske pumpe, men ville ikke kjøpt en så dyr en dersom jeg ikke visste at jeg kom til å pumpe mye (jeg måtte reise endel og ut i praksis, så trengte å få tømt brystene). Dersom du bare skal pumpe av og til ville jeg kjøpt en håndpumpe i stede.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 jeg har en ammepute jeg arvet av ei.. tror merket er brio. den er helt grei.. men synes amming går like greit uten... av brystpumper har jeg både medela elektrisk pumpe og avent sin manuelle. begge to funker fint.. medela sin er kanskje litt mer effektiv, men det er mindre beholdere på min... avent sin pumper jo rett ned i flaska...
Mamma Mim Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Brukte Babydan sin ammepute sist og har nettopp fått den tilbake etter at søstra mi har lånt den til amming av sin minste. Jeg likte den kjempe godt og har ikke angret kjøpet. Lett å forme sånn som det passet meg. Kommer garantert til å bruke den med spiren også.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Ammeputa var min bestevenn de første mnd med vesla! Fikk ei av min samboer dagen etter jeg var kommet hjem fra sykehuset..aner ikke hvordan merke det er,men tror det er med kuler i. Denne gangen skal jeg ha den med på sykehuset,så kan jeg sitte på rommet og kose meg istedenfor på "ammestua"..=) Jeg har avent sin manuelle brystpumpe,og syntes den fungerte helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå