Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo at dette er veldig individuelt, men når fikk du strekkmerker på magen?

Jeg er i uke 25 nå, og har ikke fått noen ennå.

Er jeg da "safe"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... man er nok ikke safe før babyen er ute gitt.... har født to barn, fikk ingen strekkmerker med noen av de, håpe jo det samme skjer nå da... men mamman min fikk masse strekmerker med megsom nummer 2 , 6 dager før jeg ble født... hele magen ble ødelagt....:(

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

forrige svangerskap fikk jeg strekkmerker når jeg var 8 mnd på vei. da eksploderte det. søsteren min gikk 11 dager over tiden og fikk stekkmerkene den siste uken. så man er nok ikke safe før babyen er ute nei.

Skrevet

Med forstemann saa fikk jeg ikke strekkmerker for fodsel. Magen skiftet form og der kom de. Ser naa at i denne gravididteten saa har de fra sist fodsel dukket opp svakt paa siden. Men husk det finnes to typer strekkmerker. De som sitter dypt i huden og de som er hormonelle. det er de hvite som er vanskelig aa bli kvitt. Lykke til og smor godt :)

Skrevet

Jeg visste ikke at det fantes 2 typer strekkmerker jeg! =) Så det var en hyggelig opplysning.

Jeg har allerede fått en del strekkmerker på puppene, men ser ut til at de er typen som kommer av hormoner. Jeg smører meg med Biovergtures fra Biotherm og da blir faktisk merkene mindre synlig en god stund. Håper også jeg slipper de på magen,men det vet man jo aldri.

Lykke til!

Skrevet

Nei dette er ikke godt å si noe om.

Med nr 1 fikk jeg ingen merker, med nr 2 så fikk jeg to stk som jeg oppdaget DAGEN ETTER FØDSELEN! Det har nok kommet siste uka eller noe, men under navlen så jeg hadde nok bare ikke sett dem (går jeg utifra da).

Nå venter jeg to er tror ikke jeg kommer meg unna kart mage. Smører meg godt i tilfelle det skulle ha noe effekt men det er vel grenser for hvor langt denne magehuden kan strekkes uten å bli ødelagt også da og med to må jeg belage meg på ¨å bli stoooor!

Skrevet

Med førstemann kom de i uke 38-39 husker jeg. Ble litt småsur da ja hehe... Har fått noen nye etter det med hver unge, men ikke før helt på slutten.

Vet om noen som ikke hadde ett eneste strekkmerke før fødslen, men faktisk fikk under fødselen!

Skrevet

Tror de fleste får de på slutten, slik var det med meg også. Var jo kjempeglad for jeg trodde jeg hadde sluppet unna strekene, men neida, plutselig var magen full ;P Så de kommer før en vet ordet av det. Høres så stygt ut med "strekkmerker", men ei jeg kjenner kalte det for "kjærlighetsmerker", og ga det da liksom ei fin meining plutselig. Så i det store og det hele var det ikke så farlig likevel, det var jo så absolutt verdt det :)

Skrevet

Jeg oppdaget ikke noen strekkmerker før noen dager etter fødsel forige gang. Enten har jeg vært utrlig sløv under graviditeten eller såå må de ha kommet helt i slutten eller under fødsel.

Fikk mest strekkmerker på puppene, og de kom etter fødsel når jeg gikk fra liten b-cup til gigantcup på en natt.. Hadde liksom aldri trodd jeg skulle ønske mindre pupper, men det får da være grenser...De forsvant nå igjen når jeg sluttet å amme, og alle mine komplekser for små pupper er jeg kurert for!

Håper det ikke blir like gale denne gangen, da kan jeg starte mejeri på full tid hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...