Gå til innhold

Det var ikke vannkopper vi har fått i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte på legevakten da ungen hadde så smerter i det ene beinet at hun hylte. Legen var derimot mere bekymret for utslettet som viser seg å være en hyperallergi-reaksjon. Vondt i kneet viste seg å være en lyskestrekk. Stakkrs liten. Ikke rart hun har grått mye i kveld:( Men flaks det med beinet for ellers hadde jeg nok ikke reist til lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, hva er snuppa allergisk mot? Minsten her har også en del prikker blant eksemet. I jula fikk han noe som lignet på vannkopper, og det ene eksemet gikk over til å bli betent med gule stafylikokker. Men legen (en udugelig en sådan) kommenterte ikke de vannfylteblemmene i det heletatt, og jeg trodde det bare var stafylikokkene?!

Men han har prikker nå også, men ikke blemmer.

Skrevet

Tja si det. Det kan vær ganske alvorlig med hyperallergi så vi snakket om det i bilen på vei hjem. Hva hun hadde spist osv som vi ikke pleier. Tok en tlf til en ansatt i bhg og fikk vite at de i går ettermiddag spiste fruktsalat med kanel. Noe hun aldri spiser ellers da hun ikke liker grøt. Så regner med at det kanskje var det da utslettet kom i natt.

Hvis lillegutt sliter med eksem bør du prøve de kremene vi har hatt fantastiske resultater med:)

Skrevet

Akkurat nå er alle kremer (bortsett fra Aderma) lagt på hylla for å se om det kan være allergi han egentlig sliter med. Har fått påvist eggeallergi, og etter at vi kuttet tomat helt (fikk stabburet leverpostei med bittelitt tomatpure i) så har han faktisk blitt mye bedre. Har vært 6 dager uten tomat nå, og det er stor bedring fra mandag og til i dag. Så er litt på sjekke ut div mat først.

Men hvordan ser dette utslettet ut? Er det blemmer med væske i? Eller bare prikker?

Skrevet

Det er store røde skjolder over store deler av kroppen... rødt og litt hovent. I tilegg er det noen små kviseprikker her og der. Synes det var litt rar start på vannkoppene, men pga nevøen min regnet jeg med at det var det som var på gang. Nå sover endelig snuppa her. Bivirkningen av medisinen er heldigvis at hun blir trøtt:)

Håper dere finner ut av det for eksem er pyton:(

Skrevet

huff det hørtes ikke noe særlig ut, og ikke det samme som vi har hatt.

Håper snuppa di snart blir bedre!

Skrevet

Takk:) Lurer mest på om hvor lenge strekken vil plage henne.

Skrevet

Nei leste litt nå og det virker ikke som det er det hun har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...