Gå til innhold

morkaken ligger forran babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

så jeg kjenner nesten ikke bevegelse. Er i uke 18 og jordmor sa at alle bevegelsene jeg ellers ville kjent blir dempet av morkaken når den ligger foran sånn. (den ligger rett bak/undernavlen...). Flere som har det sånn, og når kan jeg forvente å kjenne skikkelige spark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det sånn. Jeg kjente ikke bevegelse utenpå før i uke 22-23..Er i uke 25 nå.. Jeg følte det tok evigheter, men det kommer..Og gled deg=)

Skrevet

Jeg har det også sånn.. var på ul da jeg var 19+2, er nå 20+1. Morkaken ligger vist i front og jeg kjenner ingenting ! håper den flytter seg snart slik at jeg kansje kan kjenne noe..

Skrevet

Jeg har også morkaken midt foran, men har alikevel kjent daglig spark siden uke 19 (Er i uke 21 nå). Kjenner det spesielt godt hvis jeg ligger midt mellom på magen og på siden med et ben trukket litt opp, slik at siden på magen kommer litt i klem ned mot madrassen. Ellers også så kjenner jeg bedre spark på siden enn midt foran. Det er imdlertid vanskelig å kjenne sparkene utenpå magen ennå, så min kjære har fortsatt ikke fått kjent :-(

Midt tips blir å prøve litt ulike liggestillinger om kvelden og kjenne etter da.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også morkaka foran. Jeg er i uke 23, og har kjent bevegelser de siste par ukene. Først var jeg usikker på om det virkelig var babyen jeg kjente. Siste uka har de vært regelmessige, og jeg legger merke til at det er nesten samme tidenene hver dag. Spesielt kan jeg kjenne det når magen kommer "litt i klem", f.eks når jeg sitter i sofan, kjører bil, etc. Men også om kvelden når jeg har lagt meg og ligger helt stille, da pleier jeg å kommunisere med babyen. Jeg "banker" litt på magen, så svarer babyen med et lite spark. Veldig koselig! :)

Prøv det du, ligg helt flatt med beggge hendene hvilende på magen. Bank litt på magen med fingrene, og se om du får respons. Flytt litt rundt på hendene, det er jo litt forskjellig om det er lettest å kjenne liv langt nede eller ut mot sidene. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har det også sånn. Men det positive med dette er jo at den flytter seg oppover som magen vokser, og kanskje jeg slipper vonde spark i ribbeina (noe jeg kjente godt med førstemann) :)

Skrevet

jeg har ikke morkaken forrann.. så da kan det vel være en trøst at jeg ikke kjenner så my heller da.. er i uke 19.. skulle ha kjent noe da men :(

Skrevet

Jeg har morkake foran, og kjente ikke spark før etter uke 22. Nå er jeg i uke 26+5 og kjenner spark hver dag :-)

Skrevet

Jeg er i uke 21, og kjenner svært lite. Faktisk så lite at jeg innbiller meg at det bare er luft i magen :0/

Utrolig kjedelig, men hun vokser seg større og sterkere for hver dag, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og glede meg til skikkelige spark.

Veldig forskjellig når man kan forvente å kjenne spark, så jeg kan ikke hjelpe deg med det spm. dessverre.

Skrevet

jeg hadde den også foran. følte egentlig at babyen var mye tryggere da...minuset er selvfølgelig at det tar litt lengre tid før man kjenner sparkene ordentlig.

Skrevet

har også det, kjent daglig liv siden 19+2

Skrevet

Jeg har morkaka foran denne gang og hadde det forrige gang jeg var gravid, så jeg vet ikke noe annet. Kjente seint spark sist, nesten uke 20, denne ganga allerede i uke 12, men det var fordi jeg visste hva jeg skulle kjenne etter. Kjenner mest hvis magen er litt i klem, spesielt hvis jeg sitter bøyd foran pc på jobb. Noen forteller at de kan se nesten hele babyen/eller konturen av foten mot huden, det opplevde jeg aldri sist, og jeg tror det mye skyldes at morkaka var foran. Kjente nok ikke noe særlig på utsiden før ut på 20-tallet. Er snart uke 20 nå, så håper samboeren min snart kan kjenne noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...