Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg kjenner allerede antydning til kynnere, er i uke 7 nå. Kjenner at det strammer seg som det er en liten hard tennisball inne i magen, spesielt når jeg ligger meg ned i sengen om kvelden. Dette er mitt 3.barn, har aldri kjent sammentrekninger SÅ tidlig før.

Noen som har erfaring med dette så tidlig i svangerskapet, og om det i såfall er noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på uke 6 tirsdag denne uken. Jeg var da på trening, men tok det ganske med ro. Magen min spennte seg da og fortsatte å være slik resten av kvelden. Etter dette har jeg følt meg litt mindre gravid, og er redd for at noe galt har skjedd. Jeg vet desverre ikke om det er noe å bekymre seg for. Har søkt en del på nettet og sett at en del har opplevd dette når de har anstrengt seg for mye. Det er mitt andre svangerskap. Kanskje livmoren oppfører seg annerledes etter å ha vært gravid en gang eller fler før?

Skrevet

De sier at man kjenner kynnere bedre og tidligere i andre svangerskap. Jeg kjente kynner tidlig (tidlig 2. tri) i mitt første svangerskap. Og kjenner også at det strammer seg av og til nå. Er nå 8 uker på vei.

Tror ikke det er unormalt eller farlig. Men det er sikkert greit å nevne det for legen når man skal på neste kontroll!

Kan jo være at det er fornuftig å ta livet litt med ro og ikke gjøre ting som fremprovoserer kynnere, samtidig som de er helt normale og et tegn på at livmora "trener seg opp til en fødsel".

Ikke alltid like lett å vite hva som er bra ikke bra nei! Men regner med og tror vi ikke trenger å bekymre oss:)

Det sies jo at man får en lettere fødsel jo mere kynnere man har, sist hadde jeg mye og mange og hadde en sabla lett fødsel:)

Skrevet

Så vanskelig min første fødsel var (innledning pga svangerskapsforgiftning, full åpning, feilstukket epidural, keisersnitt i narkose) kan det bare bli bedre;o)

Skrevet

Hehe, såppas ja! Bra du er positiv da i allefall!

Jeg hadde sist et svangerskap fra helvete, men heldigvis en drømmefødsel! Så for meg er fallhøyden rimelig høy... Men satser på at det går bra denne gangen og:)

Skrevet

takk for fine svar.. med forrigemann var jeg så mye plaget med kynnere at jeg ble sykemeldt fra jobben.. klarte nesten ikke å gå.. så håper ikke dette skjer denne gangen også.. Ellers så gleder jeg meg masse til månedene som kommer.. er jo så spennende å gå gravid. Lett å henge seg opp i bekymringer men tror det er vikgtig å tenke at stort sett går det bra!! jeg ønsker hvertfall alle sammen lykke til videre i tiden som kommer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...