Gå til innhold

svetteproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg jammen lei. Etter at jeg ble mor har jeg slitt med svetteproblemer. Svetter spesielt mye under armene.:(

Jeg tørr ikke bruke de gamle genserene mine lenger fordi jeg får store svetteringer under armene. Har prøvd spesial deodorant, men den klør så fælt.

Noen som har andre tips? Puter til under armene eller noe sånn (vet ikke om det fins en gang) hehe... Alle tips mottas med stor takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det Aliminiumsklorid du har prøvd? Den skal man ha på over natten og vaske av neste morgen. Jeg har brukt dette innimellom i mange år, og det er 100% effektivt.

Fås på apoteket.

Skrevet

Jeg bruker også aluminiumklorid innimellom, max en gang i mnd, men gosh det klør/svir... Så min løsning er å ikke barbere meg under armene på minimum 4 dager, dusje på morran, la det tørke godt og så ta på middelet.... Så gjør jeg litt lett husarbeid, eller bare suller hjemme (du skal helst ikke bli svett med middelet på) og vasker det av igjen etter ca 4-6 timer. Da svetter jeg ganske mye mindre i en lang periode. Jeg klarte ikke å bruke det om natten, for da fikk jeg ikke sove...

Nå har jeg ikke brukt det etter jeg ble gravid, men har undersøkt litt på nettet og har funnet ut at det ikke er skadelig for fosteret, så mulig jeg blir å ta en "kur" nå som man begynner å bruke lettere klær utover våren og svetteflekker vises lettere.

Jeg bruker deodorant i tillegg, og sterilansåpe hver dag, aluminiumskloriden bare demper den verste svetten, noe jeg er fornøyd med. Er jo ikke naturlig å ikke svette i det hele tatt...

Skrevet

Prøv Biotherm Deo Pure antiperspirant (hvit med lyseblå/turkis kork). Denne har jeg brukt i ca. 7-8 år nå. Jeg har alltid svettet mye og ingen deo'er har fungert, men denne fungerer så det suser! Jeg har jogget etter å ha tatt den på og vært dyvåt av svette, men helt tørr under armene!

Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

jeg anbefaler jerka som de selger på vita. et kjempe bra produkt som man bruker under armene hver 2-3 dag.

Skrevet

Jeg har også hatt stor suksess med Yerka fra Vita. Anbefales på det sterkeste! :o)

Skrevet

takk for gode svar. det er aluminiumsklorid jeg har prøvd ja. Klødde helt sinnsykt... Jeg fikk heller ikke sove med det på. Biotermdeoen har jeg faktisk stående i skapet, men har desverre ikke svettet mindre med den. kanskje mindre, men ikke nok. Svetteringene kommer..:(

Men yerka har jeg ikke prøvd. Er det en deodorant, eller alla aluminiumsklorid??

Ingen som har hørt om eller prøvd ut noe som "samler" svetten opp?? Noe tøystykke lignende som man fester under armene..

Det som er grunnen til at jeg ønsker å prøve dette ut også er at når jeg tidligere pinte meg gjennom aluminiumskloriden på nettene. Svetta jeg lite under armene, men gud som jeg svetta andre steder... stress det også...:( Helsesøster sa at det sikkert kom til å gi seg når jeg slutta å amme. men der fikk hun desverre ikke rett....

Skrevet

Har du målt stoffskiftet etter fødselen?

Skrevet

nei, det har jeg ikke. kan det ha noe med stoffskifte å gjøre??

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan måler man stoffskifte. Hva er høyt og hva er lavt? Og hvordan påvirker det oss??

Skrevet

Prøv et tynt truseinnlegg limt på insiden av genseren og ikke bruk gjennomsiktig stoff i toppene.

Jeg så på Oprah at i USA hadde de et produkt spesiallagd for dette, for å ikke få "deodorantflekker" på klærne.

Skrevet

Stoffskifte måles enkelt hos legen med en blodprøve. Endringer i stoffskifte kan føre til økt svetting.

Skrevet

Uff, kjenner meg såå godt igjen! Og er ikke akkurat bedre nå med tvillinger på 5 uker og amming

Har slitt med sånne svetteprobl siden jeg var 15 år. Svetter helt sykt innimellom.

Får de sykeste hetetoktene, og er da spes plaget med svette under armene. Så blir det vått, jeg blir kald - og føler at det stinker - selv om det sjelden gjør det.

Dette gjør at jeg må 'planlegge' hvilke topper osv jeg skal ha på meg, og evt ha med skift hvis det er klær der svettemerkene viser igjennom.

Så bruke mye ull, og sorte eller hvite topper hvis det er syntetisk stoff - dvs stoff som legger seg tett inni armhulene--> mye svetting!! Blir ofte våt før jeg i det hele tatt kommer meg ut døra:(

Har tatt div hormonprøver, men alt var ok.

Har ellers prøvd en deo fra cosmica med rødt lokk, funka ikke.

Bruker den som HI nevner, aluminiumsklorid(?) nå, etter å ikke brukt den på leeenge, siden jeg egentlig ikke synes at den funka. Tar bare på et tynt lag om kvelden, for hvis ikke beg det å klø/svi. Men probl mitt er at jeg føler at det stopper/hindrer svetten fra armhulene, men så kommer det bare ut andre veier heller, feks ml puppene, ryggen osv..

Har også være en flittig bruker av truseinnlegg på innsiden av toppen. Dette har funka bra for meg - men plagsomt da å måtte gå så drastisk til verks.

Hvordan er det denne yerka fra Vita fungerer da?

Skrevet

Har dessverre kastet esken, så står ikke så mye om hva yerka egentlig er, men d funker veldig bra på meg iallefall.

Du skal vaske dg under armene på kvelden, og har litt på en bomullsdott og påfører under armene før du legger dg, neste dag kan du vaske dg som vanlig, bare ikke med såpe under armene. Jeg bruker yerka hver 2-3 dag. Lurt og ikke barbere seg samme dag som du skal bruke d, men ikke noe problem å barbere seg dagen før.

Anbefaler dg iallefall til å gå innom vita og snakke med dem.

Lykke til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...