gizmona Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hei. Jeg er glad i stekt egg med hel plomme, men kom plutselig til å tenke på om jeg burde spise ustekt plomme nå som jeg er gravid... Første gangs her, så ikke lett å vite hva som er trygt. Håper noen kan komme med noen kloke ord om saken:)
mamma til 2 gutter:)) Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Bare spis i vei du. Det er helt trygt:) Kos deg
24♡april Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er ikke sikker.. Men det mange ikke tenker på fks kaker, der er det mange som har rått egg i fks kremen osv.. Sjokoladekake fks:) Spiste ett par stykker i bursdagen til vesla her etter jeg hadde bakt.. Har ikke merket noe.. Ville kanskje vært mer obs om jeg ikke var så langt på veg:) Men du finner jo mye info på nett om hva gravide kan og ikke kan spise!)
erteposen + 4 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Les på matportalen.no, der står det meste om hva du kan og ikke kan spise. Egg i norge og sverge er svært trygge, også som rå. Det finnes ikke salmonella i norske og svenske egg, og du kan spise bløtkokt og speilegg.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 de eneste eggene du ikke kan spise er måseegg
gizmona Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2009 Tusen takk for alle kloke svar:) Gleder meg til neste gang jeg skal ha stekt egg. Ha en fin helg alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå