Gå til innhold

lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere har fått lavt stoffskifte etter fødselen?

jeg føler meg så utrolig trett hele tiden, alt er et ork, av og til så galt at det er hardt å sjamponere inn håret når jeg dusjer:(

jeg har fått påvist hormonforandringer i kroppen for noen år siden, har hatt mensen annenhver måned..ofte opptil 2-3 mnd mellom hver mens.

Jeg har ofte veldig depressive tanker..og har ikke gått ned et gram siden fødselen..har gått opp:( hver dag jeg står opp og skal gå til toalettet kjennest det ut som om beina mine er over 100 år gamle..rett å slett vondt å gå, de følest ganske hovne..akkurat som om det er mye vann i dem. jeg har også vondt i leddene mine, i fingrene og i knerne, får vondt når jeg bøyer dem.

jeg er ikke lat, går en lang tur hver dag på omtrent en time, og har begynt å trene mer med manualer og apparater. og spiser sunt!! husker ikke sist jeg spiste junk engang:p

noen som har det som meg og som har fått påvist lavt stoffskifte?

det hjelper ikke å gå til legen min..for han tror meg IKKE.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har fått litt lavt stoffskifte ja, og det var legen som ville jeg skulle ta stoffskiftehormon for dette. Levaxin. Trøtthet er typiske symptomer, og jeg synes å huske at jeg også hadde vondt i bena om morgenen.

Merkelig at legen din ikke vil høre på deg, det er jo bare en enkel blodprøve, som raskt gir deg svar på om du har lavt stoffskifte! Du får heller si at du SKAL ta den prøven...

Skrevet

be om å få tatt:

TSH

fritt T4

fritt T3

Anti TPO

i det minste...

utrolig om legen har nektet deg det med de symptomene du har????

skriv ned alt du kommer på og gi legen lappen med symptomene dine... det funket for meg i allefall... ble trodd når jeg kom med en liste på 30 symptomer som alle kan relateres til stoffskifteplagene mine...

Skrevet

takk for svar:) ja da er det bare å sette seg ned å skrive..for her er det mye som feiler:p nei jeg synst det er meget rart at det er kun meg som er overvektig i familien..de andre søsknene mine er slanke, det samme gjelder alle tanter, onkler og besteforeldre. Så jeg er blitt ganske sliten av å føle meg syk hele tiden:( går opp og ned i vekt også..bare for noen år siden var jeg 30 kg lettere!! forstår ikke at det går an når jeg spiser sunt og er i bevegelse. blir trist av hele greia:( sorry sytingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...