Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Kanskje ikke rette stedet å legge ut dette, siden jeg allerede har født- men prøver meg likevel.. Jeg har hele tiden under svangerskapet, fått høre at man må vente til man har vært på 6-ukers kontrollen før man bør ha sex igjen? Stemmer dette, eller er det bare anbefalt? Hva kan evnt skje om man skulle ha det før? Jeg fødte for 10 dager siden og føler meg i god form, samtidig som jeg har veldig lyst.. kan noen hjelpe meg med å svare på dette?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Du kan godt ha samleie før seks uker har gått, men da må du bruke kondom. Dette er fordi du har et åpent sår i livmoren som må renses og gro, og det tar typisk 6 uker. Samleie uten kondom gir stor risiko for infeksjon, så det er ikke anbefalt før renselsen er over. Men med kondom kan du jo bare ha sex så tidlig du føler for, ift revning, sting etc.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Vi prøvde oss pent etter ca. 2 uker, for da var jeg gal etter ham og å komme i gang igjen. Men med kondom da, og fryktelig forsiktig. Det er en god følelse og kjenne at man fortsatt funker der nede. Eneste som er pyton er brystene som begynner å lekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå