Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 tanta mi ringte meg i går å var ganske fortvilet. hennes datter på snart 17 år hadde vært hos tannlegen å kommet hjem med beskjed om at hun hadde 4 hul i tennene. en tid senere får de brev fra barnevernet om omsorgsvikt pga hul i tenna på barnet. er dette virkelig mulig?? dette synes jeg er helt vilt! hvordan kan dette være omsorgssvikt? hadde det vært barn under 10 år e.l så skulle jeg forstått det, å vist det var snakk om alvorlige eller mange hull, men ikke 4, alle har jo forskjellige tenner. noen har gode noen har dårlige. å er jo ikke lett å bestemme hvordan en 17åring skal stelle tennene sine.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 synes det høres rart ut.. også at barnevernet hadde kontaktet henne via brev.. de skal prøve så og så mange ganger før de tar kontakt via brev tror jeg.. Kanskje er det mer som ligger bak? Men akkurat bare det med hull i tennene på en 17 åring synes jeg var spesielt.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Da burde min mor vært anmeldt for lengst. Hun nektet å bruke fluor på meg, er forsåvidt enig i at det er gift, men lurt m fluortannkrem iallfall. Derfor hadde jeg endel hull før jeg var ferdig med barne og ungdomsskolen. Kan vel ikke være eneste grunnen?
OsloMor Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Det tviler jeg på er den fulle og hele forklaringen
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 jo det er eneste grunnen, de er nyinnflyttet til en liten bygd der de vist ikke er så godt likt i følge henne, har vært noen andre merkelige tillfeller der dattera har blitt beskyldt for ting hun ikke har gjort o.l så nå måtte hun sende ungene til privat tannlege stakkars...
PogT med septemberprins :o) Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Kan være at barnevernet på forrige bosted har vært inne i bildet før, og overført sin bekymring til barnevernet på det nye bostedet`?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Noen har jo dårligere tenner en andre. Mye pga magesyre. Men når det er sagt vil jeg tro det ligger mistanke om seksuelt overgrep eller bullemi bak en sånn henvendelse. Det har ingen ting med hullene å gjøre. Med vennlig hilsen tannlegeassistent.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 kan en se det på tennen om barn er blitt sexuelt misshandlet??? det viste jeg ikke :S
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Jeg jobber i barneverntjenesten, og vil nok tro at tannlegen har en annen grunn til å kontakte barnevernet, f.eks at han mistenker en spiseforstyrrelse (bullemi som en annen har nevnt). Han hadde kanskje nevnt hullene, men det er nok ikke hovedgrunnen. Og, barnevernet sender alltid ut brev først, for å informere om at de har mottatt en bekymringsmelding, og ber barnet (avhengig av barnets alder), og dens foreldre komme inn til en samtale. Oppnår man ikke kontakt pr brev, så vil man nok ta en telefon, evt reise hjem til familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå