bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 min gutt på 18 mnd er veldig glad i kjøttkaker, spes hjemmelagde. alt som har med pølse å gjøre. og fiskepinner
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jenta mi elsker kyllingsuppe med nudler. Koker en rå kylling med masse godsaker oppi (litt ingefær, urter, gulrøtter, sellerirot, løk, hvitløk og ellers hva jeg har), skummer krafta og fryser ned den rene krafta og renser kyllingen. (Jeg lager mange liter om gangen) Så når jeg trenger en kjapp og god middag, tar jeg opp så mye buljong jeg trenger, hakker opp løk, gulrøtter og sellerirot i smått og koker alt opp sammen med litt av den rensa kyllingen og nudler (eggnudler fra Santa Maria tror jeg, de er gode). Ferdig på ti minutter med alt arbeidet. Guttungen som er en matnekter av dimensjoner, elsker den rene krafta og nudlene, mens vesla spiser alt.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Er han matlei,gi han det han liker aller best. Ikke tiden for å prøve noe nytt da tror jeg.
Alba44 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2009 Tusen takk for flotte tips! Kom gjerne med flere ) Trenger ikke være så nye og fancy retter, men barnevennlige, sunne middager. Jeg trenger å røske litt opp i hukommelsen. Hehe...
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Hjemmelaget pyttipanne Spaghetti og kjøttsaus hjemmelaget fiskegrateng Lapskaus Hjemmelagde fiskepinner fiskeboller pizza stekt kylling,avocado og tzatziki Kjøttboller og hjemmelaget potetmos pølser med avocado,tomat og ost dette er noen av min frøkens favoritter
Alba44 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2009 Fiskegrateng skal jeg lage en dag. Det er jo ofte populært hos de små ) Laget potetmos til han i sta`, men ville ikke ha. Det som er såå godt! Flere?
Chiquita Bananas Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Til deg litt lengre oppe.... Hvis man er matlei så er vel man vel lei av det man får til vanlig da ? Er vel da man faktisk skal prøve noe nytt for å få matlysten tilbake ?? Alba - vi var alle her hjemme matlei en lang periode. Lillegutt ville ikke spise og vi lagde bare det samme kjedelige og var drittlei. Så tenkte jeg at det måtte da være dritt å få det samme hele tiden, så da bestemte jeg meg for å gjøre en innsats for lillegutt. Kjøpte da en liten periode masse forskjellige varianter av Fjordland, Toro etc - for da ble det ihvertfall variert. Enda det ikke er det sunneste så fikk han ihvertfall noe nytt hver dag og han spiste maten og appetitten tilbake.... Etter jeg ble sykemeldt tidlig i svangerskapet så har jeg brukt mer tid på planlegging og lagd mye hjemmelaget og varierte retter - men så har alle endelig fått matlysten tilbake. Så han stapper i seg store mengder og roper nam nam.... Han digga hjemmelagede kyllingkarbonader hvor jeg hadde i mais, hvitløkspepper og noe amerikansk krydderblanding i så det ble smak. Serverte det med timianpoteter og saus. Hjemmelaget kjøttsaus som jeg bruker noen timer på å koke da, men han spiste og spiste ) Hjemmelagede kjøttboller i pastasaus eller fløtesaus... Gryterett fra pose (jepp - fra pose) med ris digger han Ovnsstekt kylling er en vinner Fiskepinner Lasagne Mild thai kylling i grønn karri saus Kylling i karrisaus Nudler med kjøttboller av kjøttdeig Kjøttpølser eller falukorv med potetmos Elsker smørdampet brokkoli Som tilbehør lager jeg av og til stekt rosenkål og baconbiter - elsker det. Baconsurret svinefilet I går stekte jeg kyllingstrimler og fersk babymais, miniasparges og sukkererter - la alt på en tallerken og hadde en skål med saus ved siden av som han kunne dyppe alt i. Syntes det var veldig morsomt. Hadde kuttet poteter i staver og ovnsbakt dem. Jeg merket ihvertfall at han fikk tilbake matlysten etter jeg lagde mat med mer smak i til ham, enda jeg ikke nødvendigvis trengte å tilsette salt eller mer. Bruker mye hvitløkspepper som han liker. Er ikke sterkt faktisk, men god smak av hvitløk.
tralletonetroll Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har slitt med det samme. En skikkelig matlei gutt på 20 mnd.. Men så så jeg reklamen.. Hjemmelaga tacokjøttboller! Med grønnsaksmos. (www.matprat.no). Vet ikke om det var ny mat som gjorde susen, men nå er han skikkelig matvrak. Her er det i hvertfall kun smakfull mat som duger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå