mayaya Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Noen som vet hva det skyldes eller hva jeg kan gjøre med det? Er 9 uker til termin, og dette gidder jeg ikke altså... :-( *hjelp*
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hadde det i begge mine svangerskap. Skambeinet er jo en del av bekkenet, så det henger nok sammen med at ting løsner litt før fødselen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 er nok hormonene som "myker" deg opp gitt! vet det gjør satans vondt. har fortsatt vondt i skambeinet rundt eggløsning nå jeg.. sånn sikkelig verk.
Hormoner i fri flyt :-))) Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Høres ut som bekkenløsning..... Det begynte slik for meg, men da ver jeg i uke 18....så jeg har hatt noen jævlige måneder....... Nå har jeg vondt nedover beina og høyre bein svikter når jeg skal reise meg opp fra seng, sofa. Klarer dessuten kun å ta små skritt pga det gjør vondt når jeg skal gå. Jeg vagger som ei gås når jeg går. Inn og ut av bilen er pyton. Skikkelig grusomt. Jeg har 4 uker til terminen. Håper at du slipper å få sterke smerter de siste ukene av ditt svangerskap- man blir så hemmet av det! Anbefaler deg å snakke med legen din- jeg fikk henvisning til akupunktur, og jeg føler det har hjulpet meg og holdt smertene i sjakk mellom hver akupunkturtime. Lykke til videre :-))
shari_z Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Skjønner at du ikke gidder det, men tror du må nesten. :-) Det høres ut som bekkenløsning, men vil bare legge til at jeg hadde også sånne smerter som ble virkelig ille i uke 36 (hadde hatt vondt/ubehag i bekkenet fra uke 17), som ble bare verre etter fødselen. Til slutt ble jeg henvist til MR og røntgen for manuel terapeuten mente jeg burde blitt mye bedre hvis det "bare" var bekkenløsning som var problemet. Så 4 mnd etter fødsel fant jeg ut at jeg har osteitis pubis, som er en betennelse i skambeinet. Det er en belastningsskade og er sett oftest i australsk fotballspillere. Behandlingen jeg nå får er trening i varmvann basseng, i en gruppe med mange gravide. Kanskje det kunne vært noe for deg? Da min trening er ledet av en fysioterapeut, får jeg det gratis (inntil 6 mnd etter fødsel), og det skal du også få siden du fortsatt er gravid --- HVIS legen skriver at du har gangvansker. Synes det hjelper der og da når jeg er i bassenget, men det er fortsatt vondt i skambeinet. :-( Heldigvis har det hjulpet mot ryggsmertene, så det er noe godt med dette. Får håpe du eller legen finner ut av dette. Vet at det ikke er noe morsomt.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 jeg sliter med samme dritet. har slitt med bekkenet hele veien. men mest på baksiden. for en uke siden begynte skambeinet å tulle også. er sånn at jeg nesten ikke klarer å gå innimellom. men jeg har heldigvis bare 3,5 uke igjen da.
mayaya Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2009 Oh noooo.... Vil ikke, vil ikke, vil ikke! Argh.... Er jo vondt bare jeg sitter her jo, og å snu seg i senga er auauaua! *sukk*
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 ja det er noe drit. men vi får en fin premie da. så det blir jo verdt det til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå