Gå til innhold

3 tette?? Ufffs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv test for 2 dager siden.. Er 4+5 på vei. Ikke planlagt i og med at vi fra før har 2 barn. Minstemann er 14 måneder.

Jeg går skole og rekker ikke komme meg uti jobb for 6 måndere før babyen kommer i November. Barnefar er absolutt ikke klar, og dette forstår jeg veldig godt.

Alternativet er faktisk at jeg flytter, for å få støtte, for ikke på lure systemet, men altså få min egen leilighet å betale på, så får sambo beholde sin, og forholdet fortsette som før bare med litt mindre samboerskap.

Veit ikke helt hva spørsmålet mitt er da, måtte bare lufte litt. Jeg som har vært litt imot abort, har bestilt time til abort og hadde 110% lyst til dette frem til inatt/idag, nå begynner jeg tvile. Det blir travelt i ett par år, men man har vel igjen for det senere, at man har 3 barn, med bare ett klassetrinn i mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg tid til å fordøye nyheten, du har enda god tid i forhold til fristen. Du bør være sikker på at det du gjør er riktig hvis du velger abort. Kan være lurt å snakke med Amathea ang rettigheter.

Skrevet

Men nr 3 koster ikke allverden i begynnelsen da..Vi fikk 3 unger på nesten akkurat 3 år.. Koster ikke så mye egentlig, men er en smule slitsomt det første året med tre barn..

Var ikke helt etter planen, og vi fikk helt sjokk da vi fant ut at minsten var på vei. Kom meg så langt som til gyn.pol før jeg ombestemte meg og valgte å beholde den lille i magen. Beste valget jeg noen gang har gjort! Ser ikke for meg livet uten henne!

Ikke ble det så problematisk som vi hadde trodd økonomisk heller, selv om vi lever kun på en inntekt.

Klær og utstyr har man gjerne fra før når babyen har to eldre søsken.. Så er det bleier og babygrøt og sånt da..

Og om du melder deg på et 1årstudium og går et par mnd på det så får du rett til fødselstipend i 10 mnd.. :) Alt ordner seg som regel..

Men man må jo være forberedt på noen slitsomme år da:) Anbefaler deg å investere i en bæresele.. :)

Hilsen ei som var 3barnsmor før hun visste ordet av det! :)

Skrevet

Jeg har også fått 3 barn på akkurat 3 år, og må si at det ikke egentlig er et stort problem for oss - litt hektisk i perioder ja, men når man har 2 barn fra før av er jo ikke ett til så veldig mye ekstra. Klær og utstyr hadde vi jo, og, som kjent - der det er hjerterom er det husrom - eneste vi trengte var større bil.

Eneste var at det var en ganske stor belastning for kroppen. Hadde hatt kraftig bekkenløsning i tidligere sv.skap - og barn nummer 3 var absolutt ikke planlagt - så jeg endte opp med å bli sykemeldt rett etter endt permisjon, og var det helt til neste permisjon begynte.

Vær obs på at fødselspenger teller som opptjening til nye fødselspenger.

Skrevet

Nå vil det jo bli nesten 2 år mellom dine to yngste da, så det blir jo ikke tett. Hadde aldri tatt abort med bakgrunn i en slik situasjon i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...