Gå til innhold

Fastlege eller jordmor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 4 + 3.

 

1. Selv om jeg har to barn fra før, husker jeg ikke når det er vanlig å dra

på legekontroll første gangen... Når dro dere?

 

2. Jeg gikk kun til fastlegen min forrige gang, og hadde god erfaring

med det. Jeg har hatt to "problemfrie" svangerskap uten blødninger,

smerter o.l. Hadde jeg ikke det, ville jeg nok ha gått til jordmor

også.

 

Denne gangen vurderer jeg å gå til jordmor. Det er siste

svangerskapet mitt (tror jeg...), og vil vel tro at en jordmor har litt

bedre tid m.m.? Hva har dere valgt?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk kun til fastlege sist gang, med min første. Veldig fornøyd med det. Dvs var innom jordmoren på det legekontoret én gang, men ikke fornøyd, syntes hun var treg og ikke noe mer opplysende enn legen min.

Hadde et problemfritt svangerskap, fin form hele tiden. Kommer til å gå bare til lege denne gangen også tenker jeg.

Føsrste kontroll vanligvis mellom uke 8-12, hvis alt er vel. Noen får tidligere hvis de trenger/vil ha ekstra oppfølging. Jeg har fått i min uke 8 denne gangen. Første gang fikk jeg 1.kontroll i uke 12, syntes det var lenge å vente.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg kommer nok til å satse på en legetime rundt uke 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...