Gå til innhold

laban og labolina ammepute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om denne er bra? Den var veldig fullpakket, og var ikke fylt med kuler. Den var fylt med vatt eller noe, vanlig putefyll liksom... Er det en fordel eller ulempe? Hele puten kan også vaskes, og man kan ta av trekket og vaske det på 60 grader. Den koster 350,- så den er jo ikke av de dyreste heller...

Noen som vet om denne er bra, evt. har andre tips når det kommer til valg av ammepute...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. det viktigste er vel at den ikke er for tung og at den gir støtte da du ammer babyen. Det er vel ikke så godt å finne ut før du har prøvd den kanskje?

Skrevet

har ikke prøvd den, men brukte ikke min egen ammepute noe særlig.

tenkte at den ble sikkert kjekk å ha når babyen blir tyngre. nyfødt baby trengte jeg ikke noe støtte for å holde, fikk den heller ikke nært nok/i riktig stilling når jeg skulle bruke pute helt i begynnelsen.

da babyen ganske snart ble litt større og tyngre skulle jeg prøve med ammeputa, men den gav aldri støtte på de rette stedene, den var fyllt med kuler, som gled unna der de skulle støtte opp ;(

så jeg vil tro at det er fordel at de ikke er fyllt med kuler

at trekket kan tas av og vaskes på minst 60 grader tror jeg er en nødvendighet..

jeg ammet i nesten 16 mnd, brukte ikke ammepute, men det var tungt noen ganger. jeg tenkte jo at jeg trenger sikkert pute når babyen blir tyngre, men når den blir større blir det jo faktisk lettere å holde og amme babyen... etter hvert kunne hun jo til og med sitte på fanget eller ligge ved siden av meg

Skrevet

Takk for tips! =) er ikke lett å vite hva man har brukt for og ikke... men har hørt andre også si at de med kuler ofte ikke gir god nok støtte der hvor du trenger det. hmm...ikke lett dette her.

Skrevet

Spurte jordmor om jeg trengte ammepute/om det var bedre å amme med den, men hun sa jeg ikke behøvde å kjøpe. At det var bedre/mer praktisk å bruke f.eks dyne eller vanlig pute.

Så tror ikke jeg skal kjøpe.. Sparer noen kroner :)

Skrevet

ok. kjekt å høre fleres erfaringer. Har også en del venninner som angrer på at de ikke kjøpte ammepute, fordi de ammet på seg senebetennelse i armene... Men da har de gjerne ikke vært flink nok til å lytte til sin egen kropp..(??) Ikke vet jeg. Håper det er flere der ute med erfaringer som kan komme med tips=)

Skrevet

Jeg elsket å bruke ammepute sist... var utrolig deilig å ha som avlastning, ikke bare når jeg ammet, men også når jeg hadde babyen sovende på armen den første tiden...

Kjøpte på Kid interiør, var fornøyd, men den ble litt slaskete etterhvert... har kastet den, syns det var litt ekkelt å bruke en 5 år gammel pute som man ikke får vasket ordentlig... ( ble jo litt gulp og div på den)...

Jeg skal definitivt skaffe meg ammepute før jeg føder.... Men vil gjerne ha en som er litt hard, irriterende med de kulene som sklir hele tiden...

Skrevet

Jeg er gravid med femte barnet og har brukt ammepute med alle sammen. Har ammet alle i mer enn et år hver.

Jeg synes at en god ammepute er en veldig viktig investering for ammeperioden. Spesielt fordi det skal avlaste ryggen slik at du ikke får ryggsmerter.

Jeg har bl.a. hatt Laban og Labolina sin ammepute. Den var veldig fin i tre uker og så ble den halvparten i størrelse.... Helt elendig!!!!

Jeg synes at "Sissels ammepute" er bra. Du får kjøpt den hjemme hos henne på Grefsen i Oslo og (men da dyrere) på Fru Lyng. Hun sender putene sine også i posten, tror jeg. Du kan sjekke dette på nettet.

På Rikshospitalet har de også Sissels ammepute og den holder lenge i fasongen, avlaster bra for ryggen og kan evt. etterfylles.

Skrevet

JA; styr unna de putene med kulefyll. de bare sklir unna og støtter ikke der de skal.

Det var, ihvertfall i en periode, tungt for både rygg og nakke, og litt for armene, å amme uten pute.

Prøvde med forskjellig vanlige dyner og puter, men det ble mye styr, og så er det viktig at man kan få vasket de...

skal sjekke ut sissels ammepute jeg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...