Gå til innhold

Amming med silikon. Puppene er konstant harde og ømme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 dager. Puppene er blitt konstant harde og ømme, selv om han spiser ganske lenge fra dem begge.

Betyr det at de er harde at de ikke blir ordentlig tømt? Og noen som har tips til hva jeg kan gjøre for at de ikke skal være så innmari harde og ømme?

Er det noen som har det slik selv om de ikke har silikon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sånn de første dagene jeg hadde melk, dvs før produksjonen stabiliserte seg på et nivå sønnen min trengte.

Jeg har ikke silikon eller andre innlegg, men ganske små pupper, også ved amming. Tror ikke det var spesielt bra plass der til melk. De ble helt steinharde og ganske vonde i en 2-3 dager, dvs dag 3 eller 4 etter fødsel og videre.

Kan det bare være at det er litt begrenset plass og de venter på at mengden skal stabilisere seg?

Skrevet

Åja, kanskje det bare er det?? Håper det! :-)

Takk for svar!

Skrevet

Ja, om det gir seg i løpet av noen dager mens babyen får regulere hvor mye melk den trenger, vil jeg tro det er noe slikt. :) Men det kan jo komme tilbake ved økedøgn og når babyen trenger mer melk og slik da, men det skal gå over. Og om man ikke ammer, hopper over en gang osv så kom det på meg.

Skrevet

jeg blir også sånn da jeg får melk. har ikke silikon, men får veldig mye melk. og det gjør så vondt så vondt. fytterakkern altså. jeg var vel sånn i en ukes tid. fysj. savner ikke det altså. håpe det gir seg snart da=)

Skrevet

Mine var også sånn den første tiden. Fikk også brystbet e 2 uker. Nå er de bare harde og ømme når de er sprengte.

Har og silikon, og mine to små er 5 uker nå ( babyene, ikke puppene;o). Og nå er de så myke så, både babyene og puppene;o)

Djisses! store probl med å utrykke meg i kveld tydeligvis..

Får håpe det går over for din del og!

Skrevet

Jeg har store pupper i utgangspunktet, og fra dag fire og noen dager framover så jeg ut som Pamela, hadde driiiitvondt og lurte på om puppene skulle sprenges.... Dette går seg til, det er helt normalt! Men det er vondt. Gi det noen dager, så blir det mye bedre!

Skrevet

Og finn gjerne fram pumpe eller håndmelk litt. Det er både overproduksjon OG irritert brystvev som nå driver og venner seg til å produsere melk. Om du pumper øker produksjonen, men det går seg til snart. Det er ikke bra at det er for sprengt, da KAN det bli brystbetennelse. Og dessuten er det kjempevondt når babyen tar tak. Mye bedre om det ikke er fullt så fullt...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...