Gå til innhold

angående smokk og bruk av den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva folk tror her. Er det foreldre som er sløve når det gjelder smokke bruken og putter den i munnen hele tiden? Eller trenger barna denne?

Jeg har selv barn som har brukt smokk, men det har bare vært ved soving, bil kjøring eller hvis ho satt og slappet av. Er dette kanskje en vane vi har lagt til henne, eller har ho rett og slett ikke hatt behov for dette? (brukte en del smokk frem til 11 mnd)

Og så kjenner jeg noen som har barn som bruker smokk hele tiden. Jeg må si at jeg ble litt paff når vi var i svømmehallen, og barnet hadde smokk i munnen (2 år) Går med smokk hele tiden, uansett hva han gjør. Er dette en vane foreldre har lagt opp, eller har barn ulike behov?

Og så lurer jeg litt på om smokk kan ha noen innvirkning på språket, er jo ikke lett og prate med den i munnen, og når barn bruker den hele tiden. Hva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, eg kan ikkje forestille meg at ungen TRENG smokken heile dagen. Våre har aldri brukt smokk utanom soving, fordi eg synes det er ein uting.

Smokken er sovehjelp (eventuelt trøst ved sjukdom) her i huset. Eldste slutta av seg sjølv då han var 15 mnd, yngste på 16 mnd skal slutte når ho blir 2 tenker eg viss ho ikkje har slutta før.

Skrevet

Her brukte lillemor masse smokk frem til hun var ca 11 mnd. Vi trodde hun trengte den:P Men en dag glemte vi den i sengen, og merket at hun gjorde ikke det allikevel. Så nå bruker hun den bare da hun skal sove, har slått seg, kjører bil. Hun savner den ikke ellers. Hun er 19mnd. og snakker mye mye bedere enn sin tante og onkel på 3år, de har nemlig smokken i munnen HELE DAGEN! Mammaen deres spør meg sjokkert om hvordan jeg får min til å gå uten smokk... Det er jo bare å ikke la de se den!

Til sommeren skal vi til Dyreparken, da er hun 2 år. I forrige uke så vi film på nettet der man kunne gi smokken til Sabeltann. Nå skravler hun om det hele tiden, og sier ; Nanna gi kosen til Sabatann:P Så kanskje vi greier å slutte helt med den til sommeren:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...