Juni prinsesse Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Jeg blir sprø!! Jeg må på do hele tiden! Minimum 2 ganger i timen, og ofte opp i 4-5 ganger i timen. Og ordentlig, ikke bare litt... Selv om jeg har vært på do for 10 min siden, kan jeg bli overmannet av en følelse av å måtte på do, og det i en slik grad at det faktisk gjør vondt. Dette er utrolig plagsomt, for det første så er det mye jeg ikke kan gi meg i kast med fordi jeg må på do hele tiden og det forstyrrer dagene mine veldig, for det andre så er det vondt og ubehagelig. Noen som har noen erfaringer, tips eller gode råd? Spesielt ville jeg gjerne visst om det er noe jeg kan forvente at går over, eller om jeg må gå slik helt frem til juni (er i uke 25 nå). Og også om det er noe som forårsaker det, som eventuelt kan behandles... Alle tips mottas med STOR takknemlighet. )
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Ta deg tid til å tisse helt ferdig når du først er på do. Jeg pleier også få "akutt" tissetrang av og til selv om jeg vet jeg nettopp har vært på do. Da pleier jeg prøve å overse det fordi jeg VET jeg ikke må på do, og da pleier det gå over. Du har ikke fått urinveisinfeksjon da? Et symptom på det er jo hyppig vannlating. Passe på å drikke nok slik at du får skylt gjennom systemet
Juni prinsesse Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg sitter gjerne på do kjempelenge for å være sikker på at jeg er helt ferdig. Har lesestoff på do for ikke å gå lei og avslutte for tidlig. Når jeg kommer opp i stuen igjen er jeg sikker på at NÅ nå er det tomt. Men 10 min senere må jeg på do som om jeg ikke har vært på mange timer. Leverte urinprøve til legen på tirsdag, og der fant de ikke noe, så jeg kan ikke helt se at det skal være en infeksjon. Men jeg skal til legen med ny prøve på torsdag (har hatt proteiner i urinen, så jeg leverer en i uken), så det kan jo være de finner noe da... Det føles mer som om noe ligger "skjevt" og trykker på noe det ikke burde...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Skal se det er Juniprinsessa som bruker urinblæra di som dansegulv
Lille jente Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har det akkurat som deg. Og kjenner av og til at jeg får litt panikk hvis jeg ikke vet om det er toalett i nærheten. Da får jeg helt vondt, men jeg prøver å overse det innimellom og da går det av og til over. Tror kanskje turbotrollet har rett, kanskje den lille danser eller sover på blæren?
Sivalur Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Huff ja, det er grusomt å springe på do hele tiden! Når du er på do, selv om du sitter der lenge, passer du på å variere stillingen litt også? Rett deg ordentlig opp i ryggen, len deg litt bakover, osv.. ikke bare sitte foroverlent. Ofte tror man at blæren er helt tømt, og så er den egentlig ikke det. Høres ut som nyrene dine jobber på overtid da, hvis du tisser like mye en halvtime senere... I forrige svangerskap sprang jeg på do i ett sett rundt uke 20. Husker ikke helt når det startet og når det ble litt bedre, men frem til fødselen var jeg våken minst en gang om natten. Husker ikke helt hvor mye jeg fløy på do på dagtid, men mener hvertfall å huske at det ble litt bedre etterhvert. Lykke til hvertfall.
St.hans-gutt og en på vei Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Jeg sliter med det samme. Går ikke på do hvert tiende minutt, men det er ganske ofte. Og i tillegg, som du sier,kommer det masse hver gang. Føler at jeg tisser mer enn det jeg drikker. Sa fra til jordmor, og hun sa at det ikke er farlig, men normalt. Var bare å fortsette å drikke og å gå på do. Men utolig "kjedelig" å måtte gå på do hele tiden...
Juni prinsesse Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2009 I går kveld hadde jeg et vannvittig spetakkel nede i magen min. Den hoppet og spratt og sprellet i en halvtimes tid. Nå sparker vår lille frøken meg plutselig i siden i stedet for rett foran, og.... JEG MÅ IKKE SLIK PÅ DO LENGER!!! ) Tror rett og slett at hun har snudd seg, og at jeg nå har litt bedre plass!! Aner ikke hvor lenge det varer, men får nyte hver eneste dag mens det varer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå