Kari K. med to søte små Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Noen som har link? Og hva baserer kalenderen seg på for å regne ut kjønn?
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 her har du linken :-) http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringraad/gammelt_kinesisk_foedselskart/(language)/eng-GB men egentlig er jeg litt skeptisk til dette. Tror ikke helt at det faktisk stemmer, men morro da :-))
Kari K. med to søte små Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2009 Fikk beskjed om at siden er flyttet. Ny link?
Kari K. med to søte små Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2009 Fant den selv. Vi får en jente:) Spennende å se om det stemmer.
Veslemus Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Den stemte ikke på meg sist. Da viste den tydelig jente, og vi fikk gutt. Nå viser den at vi får gutt, kanskje vi får jente, da, hehe
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 vi får visst gutt ifølge denne kalenderen, men jeg er ikke så sikker jeg. Skjønner ikke helt hvordan den der skal kunne vise det liksom... Er jo egentlig ganske tilfeldig
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Den stemte bare på nr 1 for meg.Ikke de 2 andre. Da er fødselskartet på Babyverden bedre:).Der stemte det for alle 3 for meg:). På begge kartene viser det at jeg venter gutt nå,så det blir spennende å se:)). Merkelig dette synes jeg,hvordan kan de vite det liksom?
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Er ikke begge de to like? Det fødselskartet som er her, og det som er på babyverden? Så slik ut såvidt jeg kunne se
Amia Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Det er måten å "regne" seg frem som er forskjellig på BIM og Babyverden.. På Babyverden tar man utgangspunkt i mors alder under unnfangelsen, mens på BIM tar man utgangspunkt i mors alder når barnet blir født.. På andre Kinesiske fødselskalendere på nettet bruker de samme utregning som på Babyverden, så "stoler" mest på den
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 ååå, sånn ja Er litt vims for tiden ;P Sover hele tiden, og ellers går jeg rundt i halvsvima :-) Ifølge babyverdens kalender får vi jente da. Og den utregningen er jo mest logisk også egentlig, for et kart kan jo ikke vite hvor gammel en er under fødselen. Blir spennende å se under UL da om vi får jente eller gutt :-) Selv om det ikke er før om en god stund =P
pjokkemamma*07+10* Skrevet 7. mars 2009 #11 Skrevet 7. mars 2009 Hei dere, fødselskartene her på BIM og på babyverden er ikke riktige! Dere må gå inn på www.chinagold.com eller www.chinesegenderchart.info. De har de ekte kartene, med kinesisk beregning av alder og dato. På chinagold kan du bruke baby chart el baby planner til å se - men i tillegg er de første og siste ti dagene i en gutt- eller jenteperiode usikre, det finner du ikke ut på chinagold.com, men på chinesegenderchart.info. Den siden er litt vanskeligere å skjønne for du må regne ut selv, men der kan man se kalenderen for hvert år langt tilbake i tid, så der kan man sjekke om den aktuelle datoen er i en sånn usikker periode. =)
Molait Skrevet 7. mars 2009 #12 Skrevet 7. mars 2009 Venter to så da får jeg ikke brukt den:( Kunne vært en for twins og!
Tingeling27 Skrevet 7. mars 2009 #13 Skrevet 7. mars 2009 Ginger/07+? jeg skjønte ikke så mye av den siste kalenderen du la ut...kunne du hjulpet meg med å bruke den???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå