Gå til innhold

Gravidbelte for bil - ingen vits!!?


Mam again!

Anbefalte innlegg

Jeg søkte litt rundt på nettet for å sjekke priser på dette, da jeg kom over en side på "Trygg trafikk" som overasket meg veldig!

Der stod det rett og slett at slike gravidbelter er helt virkningsløse i en kolisjon! Eneste poenget med dem er visst at komforten kan være bedre. Og jeg som trodde det var et MUST for å skåne den lille spiren.

Butikkene som selger dem får det jo absolutt til å høres sånn ut,- litt suspekt salgsteknikkmå jeg si, når det altså har null effekt.

 

Kanskje jeg kjøper et brukt/låner et etterhvert hvis jeg føler jeg trenger det for komforten sin del, men akkurat nå er jeg glad at jeg utsatte å kjøpe det beltet jeg så i butikken i går,- til den nette sum av 400 kroner..,er jo så mye man skal bruke penger på til den nye lille.

 

(Forresten,- da jeg var gravid forrige gang, for 9 år siden, fikk jeg låne både belte og bagnett på trafikkstasjonen, noen som vet om det går enda?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes også det er rart de skriver at det ikke er noen vits med gravidbelte, trodde selv dette var tryggere for den lille i en kollisjon. Jeg hadde et med min første og det var både for tryghet og komfor. Og jeg skal absolutt anskaffe meg et nytt, det var jo mye mer behagelig når en bremste litt hardt uten gravidbelte. Om du har en link til den siden du leste på Trygg Trafikk?

Det er jo til og med i Foreldre og Barn bladet at det anbefales å bruke gravidbelte. Men det står jo gjerne i annonsen fra leverandører for disse beltene.

Så synes ikke vi skal klandre selgere i butikk, de vil nok det beste for barna de også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...