Gå til innhold

Dere med litt store barn fra før


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen som har litt store barn (5 år og opp) planlegger å fortelle det til dem før dere offentliggjør det til resten av verden. Er det så lurt? Vi har ei på 8 år, og jeg tenker at hun ikke bør få vite noe før resten av familien og vennene våre får vite det. Dette er det flere grunner til. For det første er hun for lita til at vi kan pålegge henne å holde på en sånn hemmelighet. Får hun vite det, bør hun kunne snakke med alle hun vil om det. For det andre vet jeg at hun enten vil bli knust av sorg eller veldig forvirret hvis jeg skulle miste. Hun er ikke stor nok enda til å kunne ta inn over seg forbeholdet rundt svangerskapet de første ukene. Selvsagt vil det alltid være et visst forbehold, men jeg tenker at vi i hvert fall ikke bør gi henne nyheten før vi er nokså trygge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... men jeg gleder meg veldig til å involvere henne i det som skjer, når den tid kommer! Gleder meg til å vise henne bilder og forklare henne hvordan utviklingen foregår og hva som skal skje framover. Jeg tenker at det er passelig å begynne med det når det begynner å bli "håndfast", dvs når magen begynner å bli så stor at hun ser at det er noe inni der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke da jeg fant ut at jeg var gravid var at vår datter på 4 skulle være den første til å få vite det, men selvfølgelig ikke før de magiske 12 ukene er fullgått. Men den tanken har jeg fort gått bortifra. Jeg hadde kommet til å bli gal om jeg ikke kunne fortelle det til noen før det er gått 12 uker, så jeg har fortalt det til et par venninner. Foreldrene mine kommer på besøk om 2 uker. Da er jeg i 7. uke og kommer til å fortelle det til dem.

 

Vil ikke fortelle det til vår datter før hele verden kan vite det, for hennes ide av å holde på en hemmelighet er:"Mormor, vi har kjøpt en overraskelse til deg til bursdagen din. Det er en ...., men det er hemmelig";o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-åringen vår er flink til å holde på hemmeligheter (som bursdagsgaver, f.eks), men synes også at man ikke kan kreve at et barn skal holde noe slikt for seg selv. Vi har ikke bestemt når vi skal fortelle jentungen at hun skal bli storesøster, er bare 5+1 i dag, men venter ihvertfall til uke 10/12.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig klare på at vår på 4 år må være den første som får vite det. Det hadde jo vært katastorfe om andre visste det først og de forsnakket seg og gratulerte henne eller noe sånt. Vi skal vente til uke 10 med å si noe eller etter at jeg har vært på tidlig UL. Spørs når den blir. Selvfølgelig har jeg sagt det til et par venninner. Må jo ha noen å prate om det med, men familie og andre venner får vente til vi er sikrere. Er bare i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har to barn på 5 og 7 år, og har ikke tenkt å fortelle det før eg nærmer meg 12 uker. Har kjempelyst å fortelle det siden de har mast på småsøsken i over et år nå. Men i tilfelle det går galt så vil jeg ikke si det ennå. I tillegg er det veldig lenge for barna å vente på at babyen kommer når de får vite det så tidlig.

 

Har tenkt å vente med å fortelle det til alle andre også, så vi ikke risikerer at barna får vite det av andre. har to gode venninner som er gravide og, så kribler etter å fortelle dem det, men skal klare å vente i alle fall en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...