Piri Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Vesla fikk et par knalltøffe tøfler fra mommo i går. De er strikket slik at hver maske ser ut som om tråden er lagt rundt hver maske. Skjønner? Hvis du gjør det, hva heter denne teknikken? Hvordan gjør man det?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 hehe. det høres da ut som hun har strikket vrange masker hele veien! er arbeidet glatt på baksiden? isåfall er det rillestrikk da. en omgang rett og en omgang vrang. om ikke er det vel kun vrange masker?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 nja, men perlestrikk har jo ikke tråden rundt hver maske. bare annenhver. det er jo en rett og en vrang også omvendt neste omgang. hehe. strikker nemlig sånn vrangbord akkurat nå. ;p
Piri Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2009 Hehe. Jeg vet da hvordan rett og vrang ser ut:) Det er ikke perlestrikk heller.... Jeg driver å nistirrer på bilder av gimping på nettet, men det er så vanskelig å se.
Gjest mphs Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Ja vet det, men for noen som ikke er så vant med strikking tenkte jeg det var ett godt forslag. Har en følese av at jeg har strikket ett mønster der jeg skulle legge tråden på fremsiden, men klarer ikke å komme på hva og hvordan. Har strikket så mye så vanskelig å huske alt jeg har laget opp gjennom årene. Ser at så mange har tatt bilder av alt/mye av det de har laget og tenker at det er jo lurt. Om Hi hadde hatt ett bilde hadde det vært letter å komme med forslag.
Piri Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2009 Huff. Nå har jeg nistudert den tøffelen og ser at det er perlestrikk, rett over vrang-vrang over rett. MEN det er strikket i 2 farger........huff....lite søvn i natt:) Men fine var de. Skal se om jeg får tatt bilde i løpet av dagen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 hehe. ;p fint du fant det ut da. når du sa tråden lå forran masken så er det ikke så snålt at jeg trodde det var vrangmasker da. hehehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå