Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Samboeren min drikker mye... han har et alkoholproblem, men jeg har latt ham få styre det selv, så lenge det ikke går ut over meg. Og han drikker bare på fredagen nå. Men problemet er at han nekter å innrømme det. Jeg vet at han drikker, fordi jeg snakker med folk og fordi han lukter alkohol når han kommer hjem. Men han er så sta og nekter å innrømme det. Så blir han sur fordi jeg beskylder ham for noe han ikke har gjort... Har alvorlig problemer med å stole på ham når han ikke gir seg selv om jeg har beviser... Han påstår at han ikke husker sist han drakk til og med, selv om han ikke har vært edru på tolv uker. Noen som har erfaring med uærlige menn? Er redd problemet hans er større enn jeg trodde...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hvis han ikke kan innrømme det har han et problem ja. Han trenger hjelp, og uansett hvor mye du "maser" vil det ikke hjelpe - kanskje bare gjøre vondt verre. Men forstår jeg det riktig at han drikker en kveld i uken?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Kjøp er alkotest på Claes Olson, bensinstasjon e.l Så kan han jo blåse og "bevise" at han ikke har drukket, nekter han og blåse sier det jo seg selv. De koster i underkant av 1000,-
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Han drikker seg full en gang i uken... men jeg mistenker at han drikker om kveldene når han ikke er hjemme også. Hadde vært så mye lettere å takle at han ikke løy om hvor han skulle og hva han skulle... Hvordan kan jeg hjelpe ham å få hjelp? Han har jo ingen interesse av å ordne opp selv..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Jeg ville tatt kontakt med anonyme alkoholikere (eller andre med kompetanse på alkoholisme) for å få råd hvordan du skal forholde deg til det og hvordan du kan hjelpe han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå