mamamia Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hei. Er lykkelig, men fortsatt litt i sjokk- svanger i uke 4+3. Vi har bestilt en uke familieferie i Sharm.. for lenge siden. Barna (6+8) snakker ikke om annet. Jeg har derfor ikke hjerte til å en gang foreslå at vi dropper turen og heller reiser senere i sommer. Jeg vil være i uke 7 når vi reiser. Tenker at det er gravide i Egypt også (alle andre land for den saks skyld), så det er vel ikke nødvendig å være helt hysterisk og pessimistisk? Holde meg i bevegelse under flyturen og passe ekstra på hygiene og maten der nede, så må det da gå fint? Har tidlig ul dagen før vi reiser. Hvis alt ser ok ut da... Hva tenker dere? Noen som kjenner noen eller selv har erfaring med sydenturer i tidlig svangerskap? Vil hest ikke høre om skrekkhistoriene, for de tenker jeg er unntaket og jeg vet jo at alt kan skje både her hjemme og der. Hilsen Supergrubler
Linkipinky Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hei hei=) Gratulerer så mye med den lille spiren din:) Jeg spurte legen min om dette for en tid tilbake..og sydenturer skal ikke være noe problem=) Du må som sagt være nøye med hygiene, og ikke spise kjøtt som ikke er gjennomstekt(kylling spes) og heller ikke salat ol som du ikke vet er vasket. Men..jeg ble rådet til å ikke dra til Egypt mens jeg var gravid. Dette er på grunn av at bakterie floraen er så veldig forskjellig der, enn hva vi er vandt med.(siden det er i Afrika) Jeg ble anbefalt å kun feriere i Europa mens jeg gikk gravid. Men dette er noe du kan spørre legen din om. Jeg tror også du må vaksineres om du skal til Egypt, og vet ikke om de gjør det mens du er gravid. Vet ikke om dette hjalp så mye men.. Let litt etter artikler på nettet, det står ganske mye om reising og graviditet. Lykke til=)
Bolla og lille rosin Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg forrige gang jeg var gravid.. Jeg ringte og snakket med legen min, og han sa at det ikke var noe problem i det hele tatt å dra til Egypt; det var nesten det samme som å dra til andre sydenland. Det som var viktig var at man ikke dro til land der det finnes malaria, og det gjør det ikke i Egypt:) Han anbefalte å ta de vaksinene jeg kunne ta, og det var ikke noe problem at jeg ikke hadde tatt de jeg måtte unngå når jeg var gravid.. Hvilket hotell skal dere på?? Vi var på hilton sharks bay resort.. Hilton hotell er jo veldig bra, og jeg hørte ikke om noen som ble syke der! Vi spiste salat og alt uten problemer.. Se litt an hotellet og hygienen du:) Nå rakk jeg jo ikke å være gravid da, mistet ca en uke før vi dro.. Men Egypt er helt fantastisk, kos dere masse!!! Skulle øsnke det var meg;)
Ruska67 Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Vi reiste til Sharm el Sheik i vinterferien og jeg ble 9 uker mens vi var der nede. jeg var skeptisk, men som deg - barna hadde gledet seg lenge så det var bare å reise! Jeg tok mine forholdsregler ift mat og drikke, hygiene ol - og alt gikk bra! Ingen ble syke. Vi bodde på et flott hotell med god hygiene, god mat, rent og pent - og vi spiste kun der! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå