Gå til innhold

Å ikke vite.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk diagnosen PCO i 2004..... og har etter det mer eller mindre blokkert hele diagnosen, valgte å legge det hele bak meg og late som at alt var i den skjønneste orden, Med hjelp av p-pillen Diane fikk jeg regelmessig menstrasjon, noe jeg aldri har hatt før (var jeg heldig hadde jeg menstrasjon hver 7 månede).

Men nå er jeg snart 26år, i et fast forhold (forlovet og greier :). Samboeren min ønsker seg barn, og jeg er jo som alle andre her inne så rugeferdig at jeg snart sprekker. Fortalte han om diagnosen min nå i romjula, og han tok det hele veldig fint. Han er forståelsesfull, og støtter meg i det hele. Så vi ble enige om at jeg skulle slutte på pillen, for å se hva som skjer. Skal til ultralyd hos spesialist i gyn og obst. i uke 12, for å se hva vi skal gjøre videre. Er så spent, men samtidig så gruer jeg meg noe fryktelig. Alt er så uvist.....

Er så redd for å få beskjed om at vi må prøve i 6-12 måneder før jeg får noe videre behandling.... men samtidig så har jeg jo papirer fra forrig undersøkelse, og der står det svart på hvitt at jeg aldri har hatt regelmessig menstrasjon, og at jeg har en ubalanse i diverse "viktige" hormoner. I tillegg veide jeg 65 kg i 2004, nå veier jeg 55kg (er 1.62 høy), så da kan de vel ikke si at jeg må ned i vekt heller.....

Jeg har vel ingen "rett" til å klage, med tanke på at jeg ikke har prøvd å bli gravid i mer enn to måneder nå...... men allikevel så har denne diagnosen hjemsøkt meg i perioder de siste fem årene, og nå sitter den konstant på skulderen min og gnager.... kan jo bli deprimert av mindre.

Er det noen andre her inne som er i en lignende situasjon ? Tar imot alle råd/tips/erfaringer/ trøstende ord med STOR TAKK

Hilsen fra en tankefull og bekymret prøver

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei MissTina:)

Kunne du forklart hva PCO betyr? er ikke helt sikker på det...

Skjønner at det må være frustrerende ja, ikke moro når ting blir så uvist... Men hvordan har mens vært etter at du sluttet på pilla?

Du veier ihvertfall ikke for mye, det er helt klart. er selv ca 160 høy og veier 55. og jeg er ikke tykk akkurat:) Jeg tror nok du får hjelp ganske snart, tror ikke de ber deg vente et år, hvis viktige hormoner og slik er i ubalanse. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg, og det gjør det sikkert skal du se, er jo så mye hjelp å få om dagen:)

Masse lykke til med prøvingen!!

Trøste klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...