Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen rett og slett fortelle litt om dette? Vil gjerne høre fra dere med erfaringer... Hva er bra med det, hva er formålet, osv...

Og til slutt: noen som vet om dyktige akupunktører som driver med dette i Bergen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg lurer på det samme selv. Er i uke 36 nå.

Jeg ringte til en akupunktør og hun sa at man burde begynne i uke 34-35, men det gjorde ingenting at jeg er i uke 36.

Hun sa at modningsakupunktur kan gi kortere åpningsfase (at modningen av livmorhalsen går fortere), kan gi lettere fødsel,det gir også økt blodsirkulasjon som kan føre til mer tøyelig vev, og man kommer seg raskere etter fødselen. Akupunktøren sa også at når det nærmer seg termin begynner hun å sette fødselsnåler også, som visstnok skal hjelpe deg i gang med fødselen slik at man ikke går langt over tiden.

Jeg har lest at det er forsket på dette også, og det har gitt gode resultater, men jeg vet ikke...

Er det noen med erfaring som kan fortelle om dette stemmer eller er humbug så hadde det vært fint å høre! :-) Er jo tross alt snakk om litt penger. Jeg må i tilfelle bestille akupunktur i morgen, så setter pris på om noen svarer fort! Hehe!

Skrevet

Jeg har født to ganger nå og har begge gangene fått modningsakupunktur. Jordmoren som satte det hos meg gjør det ikke før en er i uke 38. Det skal ikke starte fødsel men gjør at ting skjer raskere når en først er i gang. nå sist ble jeg satt igang 3 uker før tiden pga svangerskapskløe og fikk derfor to runder med akupunktur før det. Når jeg kom inn på føden var jeg moden og klar og fødselen kunne startes ved at legen tok vannet. 4 1/2 time etterpå var prinsen født. Skal jeg føde igjen så vil jeg absolutt prøve akupunktur da og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...