Gå til innhold

Noen med barn med 3 1/2 års mellomrom her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det for stor aldersforskjel ?

ellers, erfaringer positivt/negativt ?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3 år og 3 måneder mellom våre. Eldste er jente, yngste er gutt. Jenta vår er veldig opptatt av lillebroren sin, og er aldri slem med han. Er egentlig en ganske behagelig aldersforskjell synes jeg. Jenta vår klatrer jo rundt meg når jeg gir lillebror på 7 måneder mat, og skal helst være oppå meg når han er på fanget. Jeg ville nok ikke hatt noe større aldersforskjell, vurderer å satse på ca 2 års forskjell mellom nr 2 og nr. 3.

Skrevet

Tusen takk for svar,

Skrevet

Vi har 3,5 år mellom våre gutter og det var i grunnen veldig fint for oss. Storebror var helt ferdig med bleie og kunne spise selv, var i det hele tatt ganske selvstendig. Og han forsto at lillebror krevde mye. Det var enkelt og behagelig for oss voksne spesielt i begynnelsen. Men jeg ser nå som guttene er blitt større at de har jo ikke så mye glede av hverandre som om de var tettere. Det er for stort sprang til at de kan leke noe særlig sammen, storebror er jo på en langt høyere niva. Sier ikke at de ikke har glede av hverandre, men jeg tror forholdet mellom dem hadde vært sterkere hvis de var tettere. Men mye bra også, ingen sjalusi mellom barna (det behøver det jo ikke bli ellers heller da), enkelt for oss voksne. Storebror kan til og med se til lillebror en times tid på morgenen. Så for oss voksne er jo aldersforskjellen perfekt. Og barna forguder hverandre, men som sagt hadde jeg kunnet velge på nytt hadde jeg heller tatt slitet i begynnelsen. Slik at de fikk mer glede av hverandre etter hvert..

Skrevet

Jeg vil tro at 3,5 år mellom barna er ganske vanlig. Jeg har to gutter med den forskjellen. Syns det er veldig ok, men har heller ingen erfaring med noe annet, hehe.

Gutta har stor glede av å være sammen og leker godt. Minste er nå 3 år og eldste er snart 6,5.

Skrevet

Hi her,

Supert at dere vil dele deres erfaring.

Vi hadde egntlig bare tenkt oss to barn (eldste er 14 år), men ser nå at minstejenta hadde hatt godt av et søsken på hennes alder.

Vi har planer om å starte prøving nå, det er jo ikke sikkert jeg blir gravid engang, "i verste fall" blir det 4 år imellom og da slutter vi å prøve, begynner å bli gammel hehe (nærmere bestemt 38 og jeg orker ikke bli mor som 40 åring)

Hadde vi kunne skru tiden tilbake ville vi nok satset på ca 2 1/2 års mellomrom, men det er jo for sent nå........

Vi får se, drømmer om en liten baby igjen, :-D

Skrevet

Vi har nesten 4 år. Helt ypperlig! Eldste er jente og hun fungerer i korte perioder som barnevakt. Hun elsker det og er en fantastisk hjelp for oss :-) Hun har kjempeglede av lillebror og han av henne. Tror de vil ha glede av hverandre i mange år, før hun blir "lei" av å ha med lillebror over alt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...