tonjemor* Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Heisann. Jeg er en fortvilet, redd og nybakt mamma. Datteren min er snart 10 uker og jeg lurer på om jeg er gravid igjen eller har spontanabortert.?? Jeg kom meg veldig raskt etter fødsel så samboeren min og jeg begynte å ha (ubeskyttet) sex før datteren min var 3 uker gammel. Da datteren min ble 9 uker fikk jeg en liten blødning og trodde gjerne at det var mensen som kom tilbake. Men den bygget seg aldri opp og det var bare mørkebrun utflod i et par dager. Deretter fikk jeg akkutt feber, enorme smerter i lysken/underlivet (jeg klarte ikke å gå, å lå i fosterstilling i en halv dag) og intense smerter i den ene puppen (jeg ammer). Det var veldig hormonelle smerter. Dette varte en dag eller to og nå de siste dagene har jeg vært veldig alment dårlig (kvalm og uvel). Kan jeg være gravid igjen eller har jeg mistet noe som kunne vært? Jeg trodde det var nærmest umulig og bli gravid så tidlig når man fullammet og ikke hadde fått tilbake mensen...? Er jeg helt på jordet? Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre og om det kanskje bare er sånn man er i kroppen etter en fødsel...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Sorry, men ja, du er helt på jordet om du tror det ikke går an å bli gravid igjen så fort. Venninna mi ble gravid 6 uker etterpå hun og har 10 mnd mellom sine. Amming ville jeg aldri brukt som et prevensjonsmiddel : ) Ta en test!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Beklager, men du er helt på jordet. Amming er ingen sikker prevensjonsmetode. Trodde alle visste dette nå. Hvis du ikke ønsker å bli gravid tidlig etter fødsel må du bruke prevensjon. Anbefaler deg å ta kontakt med legen din på mandag for å avklare situasjonen. Har du sterke smerter og blødninger kan du ta kontakt med legevakten i løpet av helgen. Du kan jo også kjøpe deg en graviditetstest, så får du svar på om du er gravid med en gang. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Sterke magesmerter og følelsen av å være dårlig kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren. Da bør du til lege med en gang. Anbefaler deg å ringe legevakta for å få en leges vurdering av din situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå