Twintipp og himmelblå Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Har hstt over 41 o feber i natt, er nedi i 39,4 nå etter en time etter 4 tbl som legevakta sa... Jeg får ikke puste ordentlig, og det bare uler i pusten, jeg er svimmel og bare griner.. fikk ikke time på legevakta før 9 i morgen tidlig. Sitter nå undr et stort vindu for å puste bedre men kan ikke ha d sånn til 9 i morgen vel????????????? Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kan jeg ringe nabolegevakta? skjønner at legen sover men jeg får snart panikk av ike å puste klarer ikke trekke pusten så jeg puster bare oppe. Har astma og ingen medisiner hjemme, d slår ut kun når jeg blir syk.. ååå hjelpes meg.. snus
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Ikke døgnåpen legevakt? Hva er vitsen da? Ring nabolegevakta for søren!
lana<3 Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er akkurat lik deg, jeg fikk som forslag å koke opp vann og pusten inn den varme dampen. Du har ikke noen hostemedisiner liggende da? Solvipect og Bisolvon kan iallefall få slimet til å bli mer tyntflytende. Hvis du er skikkelig dårlig må du jo bare ringe 113, det er tross alt pusteproblemer!
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2009 har ingen hostesat dessverre. forsøkte dampende vann istad, takk for svar, men blir jo like ille etter 2 min:( Det går helt trill rundt her.. fy søren dem kunne gitt meg bare asmamedisin synes jeg, ho hørte jo at jeg ikke fikk puste. sitter her og gråter og syns fryktelig synd på meg selv.. bare mange timer igjen..
lana<3 Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Det eneste jeg kommer på da er holde hodet hevet, sitter selv og er helt tett og har tatt meg en kortison inhalator som gikk ut på dato for et halvt år siden, men funket det gjorde den. Fuktig luft da, varm te med honning i, ikke drikk melk. Tigerbalsam under nesa og på brystet, drikke masse vann, sitroner, appelsiner, grapefrukter er også slimløsende hvis du har det i hus. Goood beeedring og håper det ordner seg og hvis det ikke gjør så ring og få hjelp!!
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2009 Hei og tusen takk for svar i natt... Jeg reiste på legevakten til morgen idag, og da kunne jeg nesten ikke stå på beina, eller puste ordentlig. Pappa måtte hjelp meg når jeg gikk. Vel inne hos legen ble han irritert for at de ikke hadde tatt meg inn i natt.. Jeg hatt 41 i feber og fikk behandling på legevakten med engang. Viste seg at jeg har dobbeltsidig lungebetennelse, bronkitt og luftveisinfeksjon med lite passasje:-p Tror aldri jeg har følt meg så dårlig i hele mitt liv. Siden formen kom seg fikk jeg reise hjem med et helt arsenal av medisiner, og nyyyyyyyter endelig og kunne puste igjen! Takk igjen for svar. Klem
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Uff stakkars deg:( men flott at du fikk hjelp og at du føler deg bedre. God bedringsklem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå