Gå til innhold

flere enn meg som synes at kaptein sabeltann....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått ganske dårlig moral?

jeg husker at jeg digga sabeltann da jeg var lita. da v er det mest ruben den røde og gjengen vi fikk se , så kom sabeltann innimellom, og det var aldri sabeltann som "vant", så det var jo ikke skummelt for de snille vant jo til slutt osv...

nå er det sønnen min somer hekta på sabeltann, men jeg synes de nye historiene har litt dårlig moral? det er jo bare masse slemminger som er slemme mot hverandre, og dialogen i filmene liker jeg heller ikke så godt, da jeg synes han nye sabeltann er litt vel sint/skummel (eller noe i den duren)

har merket stor forskjell på sønnen min etter at han begynte å se på sabeltann. før var han så høflig, sa alltid takk når han fikk noe osv, men etter at sabeltann på den ene filmen sier at man aldri skal si takk, osv, har mini gått over til:få den øyeblikkelig! klapp igjen! og andre sabeltann replikker...

jeg savner de gode gamle heltene og de lykkelige sluttene som det var på 90- tallet... jeg synes de første historiene var best!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da vil du nok møte mange dårlige påvirkninger der ute..Her digger gutta sabeltann - fordi han er litt smårampete. Men de vet godt at måten han snakkewr på ikke er grei... mer av typen "Mamma, hørte du hva Sabeltann sa".. Så ler vi ikor over at "stakkars sabeltann, vet ikke bedre - enda han er voksen..."

Men nå er jeg jo også at vi hade mange bedre helter før; likelev - sabeltann er kongen:-)

Skrevet

Haha ! kjenner igjen det du skriver, MEN merker ikke mye av at godheten til de "gamle heltene" våre slår helt til hos sønnen min heller.. Han digger superman, spiderman og batman, men når han leker at han er dem sier han ting som; JEG ER SPIDERMAN OG JEG KAN BANKE DEG FLAT! SUPERMANN KAN BRENNE OPP MATEN sier han når han ikke liker maten.. tror barn tolker ting de ser litt annerledes enn det vi gjør.. de ser disse heltene kjemper på tv/i blader, men en liten to-tre åring tror jeg ikke skiller hva som er "god vold" (når den gode tar den slemme) eller hva som bare er slem vold.. hehe. Samtidig tror jeg små gutter leker ganske røft sammen i barnehagen f.eks.

Sønnen min blir absolutt påvirket av sabeltann, men selvom han bare leker frekk er han pent nødt til å si takk etc.

Er ikke sabeltann fra 90 tallet?? ;)

Skrevet

hehe

litt av problemet her er at mini ikke er mer enn 2 år også da, så han forstår ikke helt enda å skille mellom hva som er greit og ikke... han digger sabeltann så til de grader at sabeltanns ord er lov..hehe er også veldig inn i rollelek om dagen, så når han er kaptein sabeltann, så går han grunndig inn i rolla og forandrer personlighet totalt..hehe

det jeg mener er at sabeltann var kul på 90- tallet også men han var i en mildere verson synes jeg da, og tror kanskje at de "historiene" hadde passet bedre iallefall til min sønns alder ... glade gorm og gjengen blir litt for skummelt for han

Skrevet

joda sabeltann er fra 90-tallet:) jeg er bare 22 år så jeg husker godt sabeltann fra jeg var liten! (er jo 20 års jubileum med sabeltann i år)

kunne alle replikker osv utenatt selv jeg! så pleide jeg å være sunniva... ahh.. sweet memories:)

det jeg mener med helter var at når jeg var liten var ruben den røde osv de snille som vant til slutt og alt ble bra osv... så kommer en ny verson der glade gorm tar over og kjuttvika brennes ned og sabeltann i fengsel osv... synes det ødla den gode gamle historien litt jeg da vettu...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...