Gå til innhold

Sjekke bena?


lulalei

Anbefalte innlegg

Hei oktobermødre!

Skal på første "skikkelige" kontroll 20. mars (har beregnet terminen til 10. oktober) og er kjempe spent! Hadde min første time hos legen for noen uker tilbake og siden dette blir min første, satt jeg og sugde til meg all info legen hadde å gi meg:) men rett før jeg skulle gå, sa han at neste gang skulle han blandt annet sjekke bena mine? Så sa han hade til meg, og jeg var så giret at jeg bare gikk uten å spørre om det. Spørsmålet dukket opp i hodet mitt da jeg satte meg i bilen:p Noen som vet hvorfor bena skal sjekkes? Er helt ny i gamet, så har ingen peiling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beina kan gjerne bli ganske hovne når man er gravid. Tror ikke det er et tegn alene, men så vidt jeg har forstått det kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning hvis beina/leggene er unormalt hovne.

 

I tillegg kan hovne bein tyde på eller føre til dårlig blodsirkulasjon. Jeg får som regel veldig hovne bein når jeg flyr blant annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg er andregangs fødende og har aldri måttet sjekke beina. På slutten av sist svangerskap var jeg ektremt hoven i beina og da bare så lege på de og det var det. Ikke noe å gjøre med det... Tror ikke svangerskapsforgiftning kan skje før etter uke 20++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...