Månefeen ♥ Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Synes jenta i magen er litt for aktiv. Har kjent en del liv helt fra uke 18, men nå tar det virkelig av der inne. Har vurdert å ringe jordmor eller KK. Det er romstering og sparking i ett, og ikke så beskjedent heller, full dundring. Få pauser om dagen. Hikking 4-5 ganger om dagen. Hun har pleid å være rolig når jeg beveger meg, men ikke siste uken. Noen ganger kjennes det ut som at hun skal trenge seg gjennom magen og ut! Jeg er ikke en som bekymrer meg så lett, men nå begynner jeg å lure på om det er meningen hun skal være SÅ aktiv hele tiden. Sliten i magen, ganske øm i sidene, ribbena (som blir sparket på hele tiden), inn mot ryggen og ved navelen. Kjenner også stikking inni magen som jeg lurer på hva er. Prøver å spørre her før jeg ringer noen
Baby<3 Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 det er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv, har en jente i magen som er svært aktiv, er i uke 31 og jeg har det akkurat sånn du beskriver, jeg har nevner det for legen og jordmor hver gang jeg er der og de sier begge hver gang at det er jo bare kjempe bra, da spørr jeg om det virkelig er bra å være sååå aktiv og da sa hun ja, så da stoler jeg på det
Høygravid&gla:-) Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Dette var også som om jeg skulle skrevet deg selv, virker som hun skal sprenge igjennom magen , å det er vledig slitsomt for man kan virkelig begynne å lure,flytter på seg hele tiden, sprenger,men sparkene er ikke så mye som før, mest sprenging å noen harde "dunker" innimellom, hikker kanskje et par ganger om dagen, hvis ikke mer... :-) Jordmor sa dette var helt normalt , bedre å kjenne liv å være sikker enn at det er stille,, selv om det kan bli veldig ømt å vondt. Gruer meg til de sparkene i ribbeina jeg hører mange nevner,,, farlig nærme nå sysn jeg :-) Lykke til videre :-) (uke 30+6)
Månefeen ♥ Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2009 Tusen takk for svar da tenkere jeg ikke noe mer over det. Var ganske leeei igår kveld! Da var det t.o.m ikke morsomt når samboer ville se/ta/kose på magen, noe jeg har villet han skal gjøre så mye han bare orker. Han snek seg til å kose på den da han trodde jeg hadde sovnet Skal prøve å kose meg med spark, romstering og hikking, det er jo bare for en kort periode til så må nesten nytes
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Mi blei veldig lite aktiv rundt uke 31.. Noe med plassmangelen og liggestilingen inni der.. Har fått med meg at det er veeeldig vanlig at det blir endring i bevegelsesmønsteret rundt denne tiden.
casd Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Er helt normalt!!! Husk hun får dårligere plass etterhvert,derfor kjennes alt bedre. Fikk min første nov 07,å er nå i uke 31 med nr2,begge er helt like. Full jodling inni der,tenker mange gang at nå,nå kommer hun ut rett under ribb-beina!! Hadde vært verre hadde det vært helt rolig inni der. Da hadde JEG blitt bekymra!!!
sprellefant.no Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Hehehe, ser ut til at det kommer til å bli født en hel haug med hyperaktive småjenter i mai! Jeg er sikker på at min lille snuppe er lei av å være inni magen, og prøver å sparke seg ut derfra. Er 30 + 3. Og ja, jeg har også tatt dette opp med jordmor, som sier at det er et godt tegn - tyder på ei frisk og sterk jente.
shabby Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Her er d også full action. Hadde d slik m nr 2 også. Så for meg at det skulle bli en skikkelig ræser, men han er så rolig og tålmodig atte. Kos deg m sparkene du! Tyder på et friskt og sterkt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå