karamell mamma Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg ligger litt over det grønne feltet på symfysemålet. Vært på UL i dag, og babyen ble målt til å være ca.17% større enn gjennomsnitt. Er LIVREDD for å føde en kjempebaby... Jeg veide selv litt over 3 kg som nyfødt, så jeg håper i utgangspunktet at babyen skal ligne meg:) Flere som har målt over gjennomsnitt på symfysemål og UL, men som likevel ikke har født er kjempebaby?? Kan det være sånn at babyen ligger over gjennomsnitt i vekt nå, men kan "flate ut" mer nærmere fødsel?? Har termin 24.mai!! Håper noen som vet kan svare!! Takktakk:)
erteposen + 4 Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg var over hele tiden med mine to første, og jeg fødte barn på 3000g, og det 11 og 14 dager på overtid. Litt arv er det, men det er jo også en del med hva en spiser osv.
rima Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg lå over snittet i forrige svangerskap til å begynne med, men så lå jeg plutselig under snittet på slutten. Tulla som kom veide rett over 2800. Selv om det var fem dager før terminen, så var hun jo lita da! Denne gangen ligger jeg også over snittet ved siste måling i uke 22. Så nå er jeg spent på hvordan denne babyen blir.
ninsoer Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 jeg ligger over snittet men får en liten unge. sier JM i hvertfall. lå på nesten samme sist og fikk da en gutt som va 3030g 4 dager over termin. å vekst estimering er ikke til å stole på.. mange som er blitt målt feil. fikk veldig feile mål forje sv.skap. men ikke fått målt noe denne gangen.
LykkeligMamma89 Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Jeg ligger 5 cm over det grønne feltet, og det øker med 1 cm hver mnd. Men på ultralyd fikk jeg ikke noe beskjed om stor baby.. De nevnte ikke noe om at SF målet mitt var stort engang. (Noe som forundrer meg litt) Men som de over her sier så tror jeg ikke man skal bry seg så mye om disse målene, for det er så forskjellig, og det er sjeldent det betyr stor baby.. Etter det jeg har hørt da.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Jeg fødte en gutt, rett nok tatt med vakuum- som avr på forhånd to ganger målt til +26% på vekstmåling. Han hadde 37 cm i hodeomkrets, som jo er ganske normalt. Er jo det som tar mest plass... Fikk vite at han var 4200 til 4500 ved termin men ble født 9 dager før ul termin og var da 4398 så stemte godt. Lå over på sf mål, derav 2 vekstmålinger. Var selv 3,8 som nyfødt, og barnets far rundt 3,7. Men jeg er overvektig så det har nok alt å si for meg. Håper ikke nestemann er større hvertfall. Synes fødselen var helt ok.
lini57 Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Jeg var til jordmor for 2 dager siden, hun var ganske overrasket over hvor mye jeg hadde vokst,, Men hun sa at det kaunne ha noe med at babyen var så aktiv at han var med på å utvide livmoren fortere.. Ellers med de 2 andre har jeg lagt rund gjennomsnittet, men denne gangen er jeg over:) Får bare vente å se:)
Kjærlighet <3 Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Jeg lå over streken hele tiden med nummer en , legen mente det betydde at jeg kom til å få en stor baby. Jenta kom 4 dager over termin og var 2903 gram. Ikke akkurat noen tungvekter :-)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Ja ligger rett over det grønne langs hele kurven.. JM mener det har med hvordan jeg er bygget å gjøre, og så lenge jeg følger "min" kurve så har det ikke noe å si på størrelsen til babyen på den måten.. Mi er estimert til å være +12% så ca 3800 en plass... Søsteren var 3700..
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 Nå har ikke jeg lest noen av de andre innleggene her. Med førstemann så hadde jeg kembo mage, men "normalt" symfysemål. Han kom ut 4 265gr. Denna gangen har jeg en mindre mage, men skikkelig høyt symfysemål.. Bærer babyen mer inni meg denna gangen tror jeg... Veit jo ikke vekt på nr to riktig ennå, (hehe) men begge fikk samma estimerring på ca. 3 700gr. Så må si jeg er litt spent på str på denna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå