Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg kjente tydelig hodeleie med nr 1, med nr 2 var jeg helt blank, men jordmor sa hodeleie, og det var det også. Denne gangen er jeg også usikker, men ser at noen skriver at de kjenner hikkingen ganske langt nede. Jeg har kjent det jeg også, men har i mitt stille sinn tenkt som så at da ligger hodet nede, for det er jo lungene som trekker seg sammen...? Eller?... Er det noen som kan komme med synspunkter/ erfaringer på dette??
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har nå en baby som ligger i seteleie. Jeg kjenner alle spark på blæra, og bare "dytting" lengre oppe i magen. Kroppen ligger på venstre siden av navlen min, og hodet ved høyre ribb-bein. Hikkinga kjenner jeg ved hodet til babyen
sweet dreaming Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Ikke alltid lett å kjenne, noen ganger kan rumpa kjennes ganske hard ut. På første sa både lege og jordmor at min lå med hodet ned, men jeg nektet å tro at rumpa var så hard så jeg tok ultralyd og det lå hun godt plassert i seteleie og hadde ikke tenkt å snu seg . På nr 2 så var det hodet som lå ned , men jeg var usikker da, nå er jeg i uke 36 og jeg har ikke snøring. Kjennes ikke ut som den ligger i noe leie egentlig, mer på tvers ... ?? usikker , skal få sjekket det nøye
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Jeg merket at det var noe som plutselig ble annerledes i magen ca halvannen uke etter jm-kontrollen i uke 28 der han lå i sete/på skrå. Plutselig presset det mer på blæra og i bekkenet når jeg beveget meg, og større deler av babyen kom oppunder ribbena mine. Ble liksom hardere lenger opp i magen. I tillegg kom de kraftigste sparken også opp mot ribbena, mens småkilingen flyttet seg ned. Ang det med hikking, så merket jeg det først i går, og det kjenner jeg nederst i magen og faktisk mot endetarmen... :/ Og ja, jm kunne på onsdag bekrefte at lillegutt nå ligger med hodet ned. (uke 32+5 i dag)
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2009 Takk for at dere delte tankene og erfaringene deres med meg. Det er rart med det, men jeg synes i grunnen at det blir mye mer bekymringer og tanker denne 3. gangen enn tidligere. :-) Jeg er i uke 30 nå, og kjenner noe stort som "sklir" rett under ribbena mine. Sparkingen kjenner jeg liksom mer til siden, mest på venstre sida. Lengre ned kan jeg kjenne hikkinga, litt over sk.benet på venstre sida. Kanskje babyen ligger med hodet ned da. Jeg vet at JM og lege ikke sjekker leie før om et par tre uker, men det hadde jo vært litt kjekt å vite selv også hvordan det står til der inne :-) Så det blir spennende å høre hva de sier da. Babyen har i grunnen ligget med stumpen ned stort sett hele tiden tidligere, så jeg vet ikke sannsynligheten for at den da snur seg i hodeleie eller ikke, og eventuellt når. Det er vel gjerne slik at babyene til flergangsfødende kan snu seg nesten helt oppi mot terminen også, har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå