Gå til innhold

Navnet Natalie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det???

Vi sliter med å finne et passe langt navn som passer til de to andre.... og lurer på om vi nærmer oss en felles forståelse for å like dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om mening,og da får du min.

Jeg liker IKKE det navnet.

Skrevet

ja det er helt lov å si ifra om man ikke liker det.

Skrevet

jeg syntes det er nydelig. som du kanskje ser så er det navnet vi har valgt til jenten vi venter. :)

Skrevet

utrolig fint navn! har tenkt på d selv men passer ikke inn med familienavnet desverre... :(

lykke til med navnevalg!

Skrevet

ja ser det!

Vi sliter veldig med å finne navn.. De to vi har heter Sebastian og Pernille.. (og fikk forøvrig myyyyye negative tilbakemeldinger på navnet til jenta vår da vi sa det til folk....... så er vant med det.. selv om vi ikke spurte om noen sine meninger da..)

Skrevet

Jeg synes det er et litt belastet navn, og ikke særlig fint. Det kan jo bare være her i vårt nabolag.

Skrevet

hva mener du med belastet navn?

her i området vi bor er det så og si ingen som heter det.... og det er et stort poeng for oss..

Skrevet

Her er det ganske mange. To Nathalier i bhg, og eldstemann har flere på kullet. Vi bor i Bergen. Vet ikke om jeg har så lyst å utbrodere hva jeg mener med belasta, for det kan jo bare være litt lokalt. Litt sånn som Linda og Kenneth var på mitt årskull.

Fine navn du har på de to andre barna dine:)

Skrevet

Har Natalija selv som mellomnavn og har alltid fått masse positive kommentarer på det navnet. Har planer om selv å bruke det som mellomnavn på vesla vår også når hun kommer.

Natalie er kjempefint syns jeg - lykke til :)

Skrevet

Jeg heter Natalia og synes navnet er veldig fint! aldri hørt noe negativt om det, heller mange som kommenterer hvor fint det er, og jeg er veldig fornøyd med det :)

Skrevet

ok. Tror nok de "belastede" navnene er veldig lokale..

På mitt årskull her er det mer sånne navn som Glenn, Gunnar, Jonas o.l.. som jeg tenker på.. av jentenavn er jeg jammen ikke sikker...

men jeg har jobbet i barnehage/SFO i mange år.. og har såååå mye rart jeg forbinder med div navn... og dette var et navn jeg bare ser for meg ei lita søt jente... så det var litt deilig.. og mannen likte det så godt...

Skrevet

Syns navnet er kjempefint jeg da :)

Skrevet

Ja, det er helt nydelig =)

Skrevet

datteren min heter Natalie, så jeg synes selvsagt det er helt nydelig:) valgte det fordi det var ganske uvanlig da hun ble født. vet om ganske mange som heter det nå da, men det er fremdeles det fineste jente navnet jeg vet om:)

Skrevet

Navnevalg har jo nær tiknyttning til foreldrenes alder og sosiale status, i alle fall om en leser hva forskning.) Det er jo morsom lesning. Uten å navne navn så er der et par navn som indikerer med 86% sikkerhet forteller hvem foreldra er om en leser oppgaven "Alle vaskedamer har en datter som heter Linda", på samme måte som Hedvig og Brage var akademiker navn for 8 år siden.

Skrevet

Vi har ei jente som heter Nathalie, så vi syns det er kjempefint :-)

Har aldri hørt at det skal være et belastet navn.... hmm...

Når vi valgte det visste vi ikke om andre som het det, kjenner fortsatt ingen men har sett at i fødselsannonser og bursdagshilsner at det er flere i byen hvertfall :-)

Skrevet

ok... intressant..

hvor finner jeg denne forknings-greia da???? kunne jo vært morro å lese.. sånn i forhold til mine egne navn...

Skrevet

ssb har en del som ligger ute på nett i magasin delen sin t.d en om -lie navn og alder. Jeg har lånt et par hovud og doktorgradsoppgaver på biblioteket, og så kan du søke på fks. Guldbrand Alhaug eller navneforskning så kommer der en del. P2 har en fast en. Pernille ble nevn en gang, men mer som et døme på et bestemor navn som kom tilbake sammen med Matilde som ikke var kort og ender på a.

Vi valgte et slektsnavn til nr 1 som vi aldri trodde ble populært og det var 1 barn som hadde fått navnet siste 62 åra. Det er populært i visse kretser nå og bruken vil øke, selv om jeg ikke tror det blir topp 10:) Merkelig, vi som trodde vi var unik og ikke del av en trend:)

Skrevet

Det er det vakreste jentenavnet jeg vet om :) Datteren min heter det og er nydelig i oppførsel og utseende :) Belastede navn varierer fra sted til sted...

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint, men jeg ville skrevet Nathalie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...