Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på kynnere og rier, bortsett fra dette med regelmessighet? Hvordan kjennes det ene i forhold til det andre liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnere skal vel ikke være vonde...mens rier/veer er vonde :)

kynnrere da kjenner du bare at det trekker seg sammen uten noe særlig smerte.. mens rier da trekker det seg også sammen, men gjør vondt!!!

det vel forskjellen tror jeg... som jeg opplever det..

Skrevet

Hm..jordmor mente at mine menslignende smerter nok var kynnere. Ikkeat jeg tror det er rier, for har hatt de noen dager nå. Hvordan vondt er riene?

Skrevet

det tror jeg er VELDIG forskjellig fra dame til dame... jeg hadde riene bare i ryggen... verking på en måte.. klarer ikke helt å forklare det men....

er sikkert mange som har smertene bare i magen eller begge deler...

men blir det bare verre og verre så er det iallefall rier...

tror du kommer til å merke forskjell...

hvis du blir veldig usikkker så kan du kanskje ringe til føden.. de er oppe døgne rundt de heldigvis.. hehe

er til for oss :)

Skrevet

om d er rier merker du d.. de er ikke til å ta feil av..

vet ikke helt hvordan jeg ska forklare de. men kynnere strammer magen seg.. kan gjøre litt vondt men ikke mye. rier er veldigvonde. jeg fikk bare rier i magen sist.

Skrevet

Er faktisk litt bekymret for at jeg ikke skal forstå at det er rier jeg har før det er gått en stund denne gangen. Dette fordi jeg er så plaget med kynnere som ikke er gode. MEN vet fra sist fødsel at når det er rier så VET man det for det er vondt og regelmessige! Men det eneste spørsmålet som jeg stiller meg denne gangen er som sagt at jeg skjønner det er rier tidsnok slik at jeg kommer meg til sykehuset. Skal plassere 2 åringen og før vi drar...

Til dere førstegangsfødende er dette ingen problem da de fleste førstegangsfødsler tar litt tid. Min første fødsel gikk raskt og den tok 12 t. fra første ri og 6 timer aktiv fødsel (det skikkelig vonde) så dere har vanligvis god tid!

Skrevet

Jeg var på sjukehuset pga premature rier,og jeg trodde det var kynnere.

Kynnerne har jeg ikke lagt merke til,men har hatt mens-smerter,som da kanskje er kynnerne. Og at magen blir hard av og til. Mens riene merka jeg,de var ubehagelige/småvonde og de varte på en annen måte,og ble sterkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...