Svale <3 Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Hvor vanlig er det? Noen her som har vært med på det? Eller er det bare en amerikansk tradisjon?
3xMamma :) Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Min svigerinne og jeg hadde for hverandre. Har ikke vært i noen andre. Tror det er ganske så uvanlig. Men det er jo en hyggelig ting å gjøre for en gravid venninne. Og særlig hvis hun er førstegangsfødende.
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Ser at det begynner å bli mer og mer vanlig i Norge! YEAH! Er fra Canada, der dette er selvfølgelig en veldig stor tradisjon! Så det er ikke bare amerikansk også ; ) Der er kun de som er religiøse som har barnedåp, så det blir på en måte navnefest, hvis man da velger å arrangere det etter fødselen. Det er litt forskjellig om man har det før eller etter fødselen. Noen mener det er best å vente til etter fødselen slik at de som er med får hilst på babyen, og noen liker å ha det før for å kunne kose seg med sine nærmeste familie og venner før livet forandrer seg! Er kjempe koselig om noen arrangerer det for deg, enten du vet om det eller at det blir en overraskelse : ) Hvis man har det etter fødselen så pleier man oftest å vente til babyen er 2-3 måneder gammel slik at immunforsvaret har blitt litt sterkere.. Finnes masse inspirasjon på nettet for hva man kan gjøre! http://www.babyshower101.com/ er bare en av mange nettsider... Er kjempe heldig som får mamma på besøk etter fødselen og hun er allerede i gang med planleggingen : ) Gleder meg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå