3xMamma :) Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Hvordan ligger babyen din i magen? Det føles som om han snur seg ennå (er i uke 36), men tror han ligger mest med hodet nedover og da sparker han på høyre side av magen. Legen min sier at 80% av babyene ligger med ryggen på høyre side (og da skal de jo sparke på venstre side). Jeg mener å huske at mine to forrige også sparket på høyre side. Hvordan er det hos dere?
3xMamma :) Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. mars 2009 Mente jo Hvor sparker babyen din? ...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 opp mot min høyre side.. Kjenner også litt smådulting ved venstre hoftekam..mulig en arm eller noe.. Kjenner lite/svakt sparking igrunn siden morkaken ligger akkurat der (foran t høyre)
Fiola Biola Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Uke 36 her og. Min ligger med ryggen mot venstre og sparker mot høgre. Litt oppover og litt mot siden. , men merker jo bevegelser ellers også. Ikke så mye direkte kraftig sparking nå faktisk - mer rolige "bølgende" bevegelser", sikkert mindre plass etterhvert.
@nneliten Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 "Gnagsår" på ribbeina på høyre side her også. Hodet er festet, men kjenner og ser ennå de store snubevegelsene fra side til side. Har morkake foran denne gangen, og det kjennes derfor ut som en rolig baby - men spørs vel om morkaken bare ligger der som en airbag og tar imot sparkene. Er 36+2 i dag.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Jeg er i uke 32+5, og har bare spark på blæra... Babyen lgger i sete! Kroppen er venstre side, og hodet oppe på høyre
3xMamma :) Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2009 Dere som har svart til nå sier spark på høyre side. Jeg hadde på følelsen av at legen min tok feil og foreløpig ser det jo sånn ut...
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Er i uke 35, og mi ligger med hodet ned, ryggen på venstre side og sparker ut mot høyre. Kjenner hendene hennes nede ved hoftebeina, kjennes iblandt ut som om hu klør meg på låret...litt sånn WOW! Men koselig å kjenne henne!
Sane Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 jeg er også i uke 35. Hodet ligger ned og hun sparker mot min høyre side :-)
galemathias og snusmumrik Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 hodet ligger ned og ryggen ligger mot min høyre side, så jeg kjenner mest spark på venstre side.. og litt småbevegelser ved høyre hoftekam som en annen beskriver.. sikkert noen armer eller noe... Ellers kjenner jeg jo bevegelser i hele magen som om han spenner ifra i livmorveggen, men kjenner spark litt under ribbena på venstre side altså...
siljebeate81 Skrevet 7. mars 2009 #11 Skrevet 7. mars 2009 Jenta mi ligger klar med hode ned, men sparker alle veier, kjenes ut som det er et helt fotballag inni der, skjønner ikke hvordan hu får det til, hun har jo bare to bein.. noen andre som opplever det sånn? Med eldste jenta lå hu likt og sparket kun på høyere side helt fra uke 30. Jeg er nå 34+2 og det er veeeeldig forskjellig fra forrige gang.
Tomaten Skrevet 7. mars 2009 #12 Skrevet 7. mars 2009 Babyen min ligger også med ryggen til venstre, og sparker på høyre siden:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 7. mars 2009 #13 Skrevet 7. mars 2009 Tassen min er fortsatt urolig og snur seg litt (uke 32). Jordmor har ikke kjent på leie ennå, men jeg tror han ligger mest med hodet ned, ryggen mot venstre, rumpa under venstre ribbensbue og sparker mot høyre side litt nedenfor ribbena. Kjenner noen ganger også litt ned mot venstre hofte (hender?) og sjeldnere mot blære. Jeg har lært at det er vanligst at babyen ligger med ryggen mot venstre (er helseutdannet), og det kan jo se slik ut her inne også?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. mars 2009 #14 Skrevet 7. mars 2009 Dette var interressant. Hvor langt ut mot deres side er ryggen på deres baby?? Var hos jm onsdag, og hun kunne fortelle at rompa ligger oppunder ribbena på venstre side, med ryggen på høyre side rett ved siden av navlen. (nesten midt på magen altså). Men sparkene (eller smådyttingen) er på høyre side. Der kjente jm også bena til babyen. Så jeg skjønner ikke hva slags vinkel han egentlig ligger i siden han klarer å sparke/dytte mot høyre... Er nesten uten unntak at det er på høyre side jeg kjenner små kroppsdeler. Hodet ligger ned nå. Er 32+5 i dag.
3xMamma :) Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. mars 2009 Det er det jeg også tror, at babyen har ryggen på venstre side. Så enten tar legen min feil, eller så har jeg misforstått han...
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 7. mars 2009 #16 Skrevet 7. mars 2009 uke 38 her og babyen har fæsta seg med hode ned! Han ligger med ryggen på min høyre side og der har han ligget en stund. Sparker i fra med rompa opp mot min høyre siden og sparker med fotene ned til venstre for det meste. Men hele magen bomper bra når han er på det aktive... Gleder meg til å få guttn ut no ja! Føle meg øm og sår i hele magen, etter all aktiviteten inn ider.
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #17 Skrevet 7. mars 2009 snuppa mi ligger med rompa og ryggen på høyre siden og sparker og leer armer nederst på venstre side.. det har hun gjort hele tiden og det gjorde også første snuppa jeg har. hun har de siste dagene lagt seg mer midt i magen, så nå kjenner jeg rompa i navel området og merker masse krafsing nede ved venusberget på begge sider.. sikkert hender.. merker ikke så godt bena lenger, men regner med hun ligger å sparker bakover i ryggen og inn i morkaka mi..
Maria1979 Skrevet 7. mars 2009 #18 Skrevet 7. mars 2009 ryggen og rumpa på venstre side,sparker i høyre ribbein i følge siste undersøkelse -og ultralyd....Men av og til er jo ryggen mer på midten eller mot høyre så det er vel mulig at hun rører seg litt enda.... Jeg trodde at hun hadde snudd seg og da jeg sa til legen/jordmor at jeg trodde det, var beskjeden"-Hvis det hadde skjedd,ville du kunne fortalt meg alt om når det skjedde"fordi det er "komplett umulig" i uke 37-38....å vende seg helt.....uten at man merker det skikkelig.-og at magen blir som en ubåt på langs....eller baguett om du vil.... Hun ligger altså riktig nå,men vet ikke om hodet er festet enda.... Er i uke 37+6. :-)-kom ut snart!!!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 7. mars 2009 #19 Skrevet 7. mars 2009 Babyen i magen min lå visst litt uvanlig ved sjekk i forrige uke (34 uker) Jordmor skrev ned oct.posterior på helsekortet. Hodet er festet og gutten ligger med ryggen mot ryggen min og ansiktet vendt framover. Jeg får da masse spark og boksing på hele fronten av magen, særlig mot navelen min. Hender at han svinser seg litt på siden slik at jeg kjenner høyre skuldra hans eller får kjent hvor rumpa er. Det ser ganske voldsomt ut når han sparker ut med beina i hver sin retning, he he!
nattergal78 Skrevet 7. mars 2009 #20 Skrevet 7. mars 2009 min lille tulle sitter i sete og kjenner spark i lysken og hodet som presser oppover...vil at hun skal snu seg men begynner å haste litt siden jeg er i uke 37..
moki med aprilbebis Skrevet 7. mars 2009 #21 Skrevet 7. mars 2009 Hvordan vet dere så sikkert hvordan babyen ligger? Er det lege eller jordmor som har fortalt det eller kjenner dere det selv? Jeg vet ikke hvordan min ligger jeg, men regner med at han ligger med hodet ned siden jeg kjenner spart øverst på magen og mindre "kile" bevelgelser ned mot blæra. Hverken jordmor eller lege har kjent på magen min enda, så håper snart at det skjer på kontroll... Er 35+5 idag.
Knotten & lille persille Skrevet 7. mars 2009 #22 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har sett på ul hvordan hun ligger + at jeg kjenner godt hva som er hva på babyen nå. Jenta mi ligger med ryggen til høyre og sparker på venstre side. Eller, sparker og sparker - er mest glidende bevegelser av armer og ben nå. Hun har tydeligvis ikke så god plass lengere.(36+1)
sprellefant.no Skrevet 9. mars 2009 #23 Skrevet 9. mars 2009 Min hyperaktive, lille jente, prøver å sparke seg ut av magen på høyre side, samtidig som hun 'dulter' litt nede på venstre side. Har altså synkrone og diagonale bevegelser i magen - jeg tenker at hun kanskje strekker på hele seg? Men helt klart mest bevegelse på høyre siden, i navelhøyde og over. Er 30 + 3, så hun kan vel flytte en del på seg fremdeles...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå