Gå til innhold

Er det noen advokater her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg flytter fra hverandre men gjør kke opp noe hus, bil etc enda...men da bør man vel ha en skriflig avtale av noe slag? Så den som flytter ut er "sikret" med tanke på ikke og tape noe økonomisk ved et evnt senere salg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha et skikkelig svar må du utdype litt. Dere skal gjøre opp seinere? Selge? Eller skal en kjøpe ut den andre? Eier dere alt dette sammen? Kan svare deg hvis du forteller litt mer :)

Skrevet

Gjøre opp senere, samboer blir boende foreløpig mens jeg leier leilighet. Vi eier alt sammen men bilen står kun i hans navn, dette bør vi vel og skrive ned at vi begge eier..

Skrevet

dytter litt jeg..

Skrevet

Da bør dere skrive en avtale hvor det fremgår at han skal kjøpe deg ut til markedsverdi, eller at dere skal dele overskudd ved salg. Tilsvarende bør dere skrive en avtale om at bilen eies i fellesskap og at den enten skal selges og salgssummen deles, eller at en kjøper ut den andre.

Dere bør også avtale hvem som skal betale løpende utgifter, forsikring, strøm osv. Vil være naturlig at den som bor i leiligheten/bruker bilen står for dette, men får det ned i avtalen. I det hele tatt - avtal så mye som mulig!

Skrevet

Takk! Men foreløpig skal ingen kjøpes ut av noe, si gjerne det er en prøveperiode på et vis...men om det skjer om 1 år er det vel viktig og få ned på papiret at den som ikke har betalt de løpende utgifter av den grunn ikke skal lide noe økonomisk tap ved et evnt salg?? Og at bilen eies 50/50 selv om den kun står i samboers navn..?

Skrevet

Dytter litt jeg så kanskje du ser den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...