Gå til innhold

for en grusom dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen startet med at jeg oppdaget blod i trusa, og når jeg skulle tørke meg, kom det masse blod. Helt ferskt og rødt blod! Ble helt fra meg og bestemte meg for å ringe fastlegen min. Til min fortvilelse var legesenteret stengt idag!Stengt!! Bestemte meg for å vente litt og se om blødningen slutta, før jeg tok kontakt med sykehuset.. Men blødningen fortsatte bare, og nå kom det slim i tillegg, pluss menssmerten. Da ringte jeg til Gyn på sykehuset, men de kunne ikke gjøre noe med det. Måtte ha henvisning fra lege for å komme dit. Men avdelingssykepleieren sa at jeg måtte ringe legevakta 15.30 for det hørtes ut som om at jeg hadde abortert. Hun sa det bare rett ut!! " du har sikkert abortert, og det er ingenting vi kan gjøre med det nå.." Hjelp, tenkte jeg! Da ble jeg bare mer bekymret og klarte ikke slutte og gråte..Har jo kommet ganske langt, 16 uker! Dette var klokken 11.30.

Det var noen helt grusomme timer før jeg kunne ringe legevakta. Hadde sterke menssmerter og blødde fremdeles. Alt jeg klarte å tenke på hvor urettferdig verden var.. Heldigvis fikk jeg komme med en gang på legevakta. Der konstaterte legen med at det mest sannsynlig var en truende abort, og ultralyd og tukling gynekologisk var utelukkende da dette kunne føre til noe jeg helst ville unngå. Fikk beskjed om å dra hjem og ligge!Måtte ikke gjøre noe som helst av aktivitet, men bare håpe på at dette kom til å gå bra.

Har fått time hos gyn imorgen kl 9.30 for å se hvordan det ligger an.

Nå prøver jeg æ ligge og hvile meg, men det er ikke så enkelt. Tenker bare på hvordan det går med den lille, om den leve...

Gruer meg helt forferdelig til imorgen..Er redd for å høre noe jeg helst ikke vil høre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, uff, hva skal jeg si.. Hjelper jo ikke å si "det går sikkert bra" for skjønner jo veldig godt at du er urolig! Men du får prøve så godt det er mulig å slappe av og ikke tenke altfor mange negative tanker. Jeg hadde to blødninger tidlig i sv.skapet sist, i tillegg til en MASSIV blødning senere i sv.skapet - alle 3 viste seg å være ingenting :)

Skrevet

Kan ikke si annet enn at det høres ut som du har hatt en uvirkelig tung dag....føler absolutt med deg!

SKal krysse fingrene for at det ordner seg for deg, kan ikke forestille meg hvordan du har det nå...ligge i ro i uvisstheten, grusomt!!!!!

Håper virkelig at dette ender bra, dette fortjener ingen.....

Varm klem

Skrevet

huff for en grusom dag for deg :(

syns virkelig synd på deg . å vente i uvisheten er ikke morsomt

Håper det har gått bra med deg og den lille idag . krysser fingrene for deg

Skrevet

Uff, ikke nok med at opplevelsen i seg selv er grusom, men så må du i tillegg leve i uvisshet i timesvis. Tenker på deg og krysser fingrene. Håper vi hører fra deg snart, og at tilstanden er lovende. Stor klem.

Skrevet

uff, håper at det ender bra..ikke noe kjekt!!!

Krysser fingrene for deg::::

Skrevet

huff a meg...krysser fingre for deg vennen, håper alt går bra...

du får huske å skrive inn når du har vært hos gyn imorgen....skjønner at du er urolig...

Skrevet

Off :( Håper det gikk bra i dag!

Skrevet

Jeg hadde samme onsdagskveld, er 16 uker. Skulle legge meg og jeg begynte plutselig å fossblø. Fant frem doppleren min og fant heldigvis hjertelyd. Ringte føden og fikk komme inn på akutten, vi kjørte innover og da jeg kom til akutten var jeg så svimmel jeg måtte ha rullestol. Hadde skikkelige tak i magen og var redd. Heldigvis kom gyn etter ganske kort tid og konstanterte at det var liv i magen, men jeg blødde jo over hele gulvet og hadde morkaka over indre mormunn. Jeg ble innlagt over natten og de sa at dette kunne gå begge veier. Blødningen i seg selv var ikke farlig for babyen, men den kunne irritere livmoren så mye at jeg fikk sammentrekninger og kroppen støtet ut fosteret. Hver gang jeg reiste meg fra sengen bare rant det, men utpå morgenen roet blødningene seg, og i 12 tiden var blodet blitt mørkere og blødningen stoppet. Fikk ny UL og minsten saprket som bare det inni der. Fikk info om hva det vil si når morkaka ligger slik den gjør og måtte regne med flere slike blødninger de neste 3 mnd iallefall.

Håper det er dette som gjelder for deg og, høres jo veldig likt ut. Håper alt gikk fint i dag, skal krysse fingrene for deg og den lille i magen.

Klem fra

Skrevet

Har tenkt masse på dere1 HVordan gikk det???

Skrevet

Hvordan har det gått med deg tro?????

Krysser alt av fingre for deg............

Skrevet

Huff, håper det har gått bra med den lille i magen. Krysser det jeg har for deg!

Stor klem.

Skrevet

Å huf, det høres jo helt forferdelig ut!

Mange her som er spente på å høre hvordan det har gått med deg!

Krysser fingrene!!!

Skrevet

Hei alle sammen!

Har fått streng beskjed fra legen om å bare slappe av og ligge mest mulig.. Babyen min lever fortsatt og har det veldig fint i magen egentlig! Men det hadde mest sannsynlig ikke gått bra hvis jeg ikke hadde fått en tablett som stoppet sammentrekningene.. Hvis sammentrekningene ikke hadde sluttet, hadde babyn min kommet ut så alt alt for tidlig!

Tusen takk for omtanke :)

Klem

Skrevet

Det var godt å høre det fortsatt er liv :o)

Prøv å kos deg selv om det er vanskelige tider nå. Få barnefaren til å leie filmer, kjøpe snop, og hygg deg på sofaen eller sengen fremover.

Masse lykke til videre.

Klem

Skrevet

Åh så deilig. Det var skikkelig gode nyheter. Lykke til videre :)

Skrevet

Så bra at en så trist start kan ha en så god slutt :o)

Ta nå godt vare på dere begge to, slapp av og kos deg :o)

Skrevet

Åh, nå ble jeg glad på deres vegne :)

Du får bare høre på legene og ta det helt med ro! Så skal du se at det kommer en liten prins eller prinsesse i august.

Lykke til :)

Skrevet

ÅÅÅ, så godt å høre fra deg!!!! :)

Ikke artig å måtte ta det med ro, men babyen din lever!!! For en god nyhet.. :)

Har selv oppdaget blødninger nå, men ikke så mye som du beskriver og uten smerter...derfor gjorde det ekstra godt å lese at det er bra med deg! :)

Slapp av med god samvittighet, du får tidsnok komme i aktivitet igjen....

KLEM :)

Skrevet

Åh, det var godt å lesa at det gjekk bra! Satt med klump i halsen her mens eg leste nedover.

Du får ta det heilt med ro og bare slappa masse av:) Lykke til:)

Klemklem

Skrevet

utrolig godt å høre fra deg...ble så lettet å høre at babyen lever :) begynte nesten å gråte....

tenker masse på deg...vær flink å ta det helt med ro....stor klem jeg tenker på deg å sender deg varme tanker...klem klem

Skrevet

Nååååå var det godt og logge seg inn her og lese at babyen din fortsatt har det bra, har vært innom her flere ganger i dag for å sjekke om du hadde skrevet noe her,hehe:)

Da får du ta det med ro og tenke på deg selv, så håper vi dette kommer til å gå bra:)

Ønsker deg masse masse lykke til i tiden fremover :)

Skrevet

Så godt å høre - er så glad på deres vegner!!!! Lykke til videre, og hold oss oppdatert vennen!!

Skrevet

Hei lille venn...

Hvordan går det med deg??

Har tenkt på deg... og håper du har det bra..... Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...