Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Tenk om man står i dusjen eller ligger i badekaret og så går vannet? Kan jo hende man ikke merker det da, og det er vel skummelt å tasse rundt uvitende om det hvis fødselen ikke starter med det første og jordmor/lege ikke får sjekket? Mye rart man tenker på...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Hvis vannet skulle gå og du ikke merket det i vann, så ville du merket det når du kom ut av evt dusjen. Hvis vannet går, vil det ikke slutte å renne... ja, kanskje lette litt hvis hodet stenger for, men det vil alikevell ikke slutte å renne.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 mitt gikk når jeg lå i badekaret med rier på sykehuset, og det skal jeg love deg at jeg kjente!! så tror nok du merker det:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Den tiden det tar til det er "tomt" inni der, så lenge tror jeg aldri du gidder ligge i badekaret eller stå i dusjen;) Det renner og renner og renner;)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Ha! Og her går jeg rundt og trur at vannet går med et plask, og så ferdig med det. Gud, nå føler jeg meg uforberedt, hva annet kan jeg ha misforstått, mon tro?
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 For å si det sånn, du vil ikke slutte med å produsere fostervann før ungen og morkaken er ute!! (Med mindre det er noe galt...) Masse vann altså!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Vannet mitt gikk når jeg var i badekar på sykehuset. Det var akkurat som om det sa pang i magen min og jeg skjønte at noe skjedde, men ikke hva. Vi var inne på at vannet kunne ha gått, men trodde ikke det var like klart som vann selvom det skal være klart, så vi ble enige om at det var nok noe annet. Jeg gikk opp fra badekaret etter en stund og verken jeg eller jordmor merket at det rant vann etterpå, så vi ble ikke sikre på at det var det som skjedde før jordmor skulle ta vannet og det ikke var noen fosterhinne der. Men du skjønner garantert at det skjer noe når vannet går, uansett om du er i dusjen eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Vannet kan gå i en stor sples, men som en annen sa vi fortsetter å produsere nytt van helt til ungen er født. Magen vil også bli en del mykere etter at vannet har gått.
Ranveig R Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Eg fødde i vatn på sjukehuset og merka ikkje at vatnet gjekk. Men så gjekk det ikkje før under pressriene, så eg var sikkert ganske opptatt med å ha vondt, og fulgte nok ikkje med. Så nei - du merkar ikkje nødvendigvis at vatnet går.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Ja det er mye å tenke på, men når vannet går kjenner du det, det er en helt egen følelse. Og vanligvis så vil det fortsette å renne når man reiser seg opp, vannet mitt gikk i puljevis, merka det ikke når jeg satt men så fort jeg reiste meg skjønte jeg at det var vannet og ikke noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå