Gå til innhold

Hvor høy puls på jentebaby nå på slutten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De siste 3 kontrollene har jenta mi hatt puls på 154 og 157. Forrige sv.skap (jente) hadde 133 og 136, stor forskjell syntes jeg. La ikke merke til dette før jeg kom hjem så har ikke fått snakket med jordmor om dette. Syntes pulsen er litt høy jeg da, men vet ikke hva som er normalt nå på slutten. Jordmor sa ingenting om det heller. Jeg har termin om 6 dager.

 

Hva ligger pulsen på deres jentebaby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg vet ikke om d blir gitt el jente, men pulsen har steget litt på slutten. har termin om 3 dager. men pulsen kan ha vært høy hvis babyn var våken og urolig når du var på kontroll sist, og andre ganger sover nusket, og da er naturlignokk pulsen lavere. den forskjellen har jeg fått i værtfall.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille jente hadde puls på 160 på begge de siste kontrollene. Verken jordmor eller lege har sagt noe om at dette skulle være farlig. Legen sier det viktigste er at pulsen varierer og at den skal stige når man "provoserer" barnet til å bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har den vært helt oppe i 174 alt ettersom hvor aktiv hun har vært da måling blir gjort. Ellers har hun vært nede i 136 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flubby

140-142 slag i minuttet, ikke store variasjonen, det har vært slik siden odinær UL, er 37+2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler pulsen selv på Junior av og til (har stestoskop) og det er ikke slik at de ligger jevnt i puls! De svinger akkurat som hos oss. Her målte jeg pulsen fra 120 til 160 bare på noen få minutter. Da jeg var inne til sparketest her om dagen så lå jeg i en halvtime og ble registerert og han svingte veldig i puls, avhengig av aktivitetsnivå. De "ligger ikke høyt" i slutten av svangerskapet. De varierer. Nå de sover er de sikkert nede på 120-30/min. Er de aktive er de plutselig oppe i 160.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...